24 maj -19 Tomtedemo....

... i bloggen idag.
Fick en fråga hur jag gjorde
för att stansa ut lilla Nissen på kortet 20/5
så att luvan stack upp ovanför den utstansade cirkeln.
Det var lite för klurigt att svara på
i enbart text, så jag bestämde mig
för att göra en liten "demo".
(Om du inte vill se den, utan bara kortet,
kan du scrolla ner i inlägget,
så kommer bilder på det längre ner!!)
 
 
Här är dagens lilla "Tomtekotte"
och den die från Lawn Fawn,
som jag valde att stansa ut den med.
 
 
Jag markerar med en blyertspenna
var vid luvan cirkeln kommer att hamna
när jag sedan stansar.
(Det var inte lätt att fota med vänster hand
samtidigt som jag visade med pennan i höger,
så jag lyckades rubba dien lite,
men då ser du å andra sidan strecken
jag ritade som markering ;-)  ).
 
 
Sen lägger jag bort dien så länge.
 
 
Sen klipper jag ett par klipp ner till luvan
och en liten bit under strecken
och provar med dien, så den stämmer
med markeringarna jag ritade nyss.
Då ser det ut så här, när det stämmer.
(Kolla att du har skäret på dien neråt.)
 
 
Dags att stansa.
Kolla att dien ligger rätt innan du vevar!
 
 
Klart!
 
 
Sen får man finklippa den del av motivet
som sticker utanför  cirkeln.
Hoppas du förstått hur det går till
och kan försöka själv.
 
Så här blev mitt kort med den söta kotten.
 
 
Plockade fram papper ur mina spillpappersmappar
och satte tomtekotten där.
 
 
Distanskuddar mellan lagren,
snöstjärnor, halvpärlor och stansade vimplar
samt en textremsa ur spillpappersmappen.
Snöstjärnorna är stansade med punch
från Martha Stewart: Glacial Snowflake.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
L Å N G T inlägg idag - om du orkat ända hit!!
Nu ska jag bjuda på annat än julkort ett tag!!
Välkommen åter
så lovar jag att vara med i fas med årstiden!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Sötizzzzzzz


Svar: Tack! <3
MormorMargareta

2019-05-24 @ 23:51:17
Postat av: Åsa

Vad bra att du gjorde en demo. Det är många som undrar över detta. Jättefint kort med söta tomten också. ❤️

Svar: Tack Åsa - ja jag fick en fråga och tyckte det var bättre att göra en demo än att försöka svara med bara text ;-)
MormorMargareta

2019-05-25 @ 09:18:10
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0