25 maj -19 Tokblommigt....

.... blir det idag efter alla julkort ;-)
 
 
Den här goa nallen från Lily of the Valley
är en av mina favoriter,
så jag tyckte att den passade på ett kort
till en av mina favoriter! ;-)
Sen tycker jag att rosa och brunt
är en så snygg färgkombo,
så när jag hittade det här papperet i mina gömmor
hade jag inte svårt att välja.
Motivet är färglagt med Distress och vattenpensel
och sen har jag glittrat lite i pälsen
med Sakura GellyRoll-pennan clear star #700.
 
 
Små söta blommor från Prima
"fyndade" jag hos Gunilla Helihak
på Bollnästräffen och de passade ju precis.
Motivet är utstansat med die från Sizzix
som ju matchar den konkava hörnstansen
från ek-success.
 
 
Insidan fick också en bård med fjärilar
stansad med en för mig ny
kantstans från ek-success.
Stansade också ut en blomma och en fjäril
att dekorera med.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Bryr mig inte om att visa bara kuvertet idag
eftersom det är så tokblommigt,
men det matchar ju i alla fall kortet ;-)
Blommigt som själva våren är det i alla fall!
Nu verkar det som om jag kan vara ute igen
utan att tappa andan 
eller nysa halvt ihjäl mig,
tack vare de senaste dagarnas regn - hurra!
Lång promenad i omväxlande regn och sol
har jag njutit av idag,
tillsammans med my love.
Imorgon liftar vi med Mickan
till huvudstan.
Hoppas du också får en fin helg!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åhhhhhhhh, jag förstår absoluuut, varför detta är din favvo, så rackarns söt som den är, sen passade ju pappret utmärkt till blomman som sötnöten håller i. Rosa och brunt är fint ihop! SÅ underbart gulligt kort!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam

Svar: Tack söta goa! <3 Kram!!
MormorMargareta

2019-05-26 @ 13:07:23
Postat av: Ulla

Så himla gulligt kort!

Svar: Tack rara du! <3
MormorMargareta

2019-05-26 @ 18:48:34
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0