11 november -19 Julbock i granskog....

.... blev det idag,
efter ett rotande i mina gröna spillpappersmappar.
 
 
Den här bocken från hÄnglar och stÄnglar
har du kanske sett förut i min blogg
i en annan omgivning.
Jag gillar den mycket - och så bor jag ju också
i julbockens stad: Gävle.
Tyckte den här bocken skulle få vara ute i grönskan,
med grönmönstrade papper, granar med snöglitter
och stjärnor.
 
 
Klippte ut motivet och monterade det
på en rutig oval stansad med die från
Nellie's multi frames MFD 087.
Den vita kanten runt den stansades med en die
av större storlek ur samma set.
Grandien har jag köpt på loppis,
så jag vet inte fabrikat på den.
Det är tre granar på rad,
men jag har klippt isär dem här.
Har frostglittrat granarna
med Stickles Frosted Lace.
 
 
På insidan har jag,
precis som på framsidan
använt den konkava hörnstansen
från ek-success.
Runt  det rutiga papperet
har jag ritat med vit penolpenna
för att avgränsa mot det andra mönsterpapperet.
Hålet i det rutiga papperet
är det som blev när jag stansade framsidans oval.
 
 
Baksidan med en oval av mönsterpapperet
som jag stansade ut ur framsidans papper
under motivet.
Det går ju bra att göra så
och sen dölja hålet med något annat.
Speciellt bra när jag skapar med spillbitar.
 
Inget eget kuvert idag,
men ett grönt kuvert från Kristinas Scrapbookings
fina "kort och kuvert" i grönt och rött.
Under 2:- för kort + kuvert om man köpet 50 st
är ett superpris, tycker jag!
 
Riktigt novemberskt gråväder idag.
Väldigt seg långpromenad - men vi lyckades
få till 8 km i alla fall ;-)
Imorgon lär det bli regn - då försvinner nog 
den vackra vita snön - snyft!
 
Ha det gott! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken söt julbock, passar ju bra med granar till. Söta granar och fint med frostglittret. Kram

Svar: Ja nu är julbocken ute på gång igen - det kanske t o m kommer flera...Det blir ju olika vänner som får korten, så de märker ju inte av det ;-)
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2019-11-13 @ 20:32:03
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0