!3 september -19 Hösten närmar sig....

.... så idag har jag valt lite höstliga toner
i spillpapperssamlingen till mitt kort.
 
 
Valde en off vhite kortstomme
och spillbitar i mustiga färger
som hade inslag av glitter
samt matchande grön cardstock.
Det fina setet med hjärtdies har jag köpt på fb,
så jag vet inte fabrikat - love it!
Fick ju så underbara organzaband
från en amerikansk scrapvän
och ett av dem passade precis här.
Hur jag gör rosetter kan du se HÄR
i ett gammalt inlägg sen jag var DT hos Helihak.
Scrolla ner så ser du hur du kan använda
en plastgaffel att knyta en fin rosett,
där båda de lösa banden kommer på baksidan.
 
 
I hörnen har jag stansat med en
konkav hörnstans från ek-success
och dekorerat med halvpärla.
Distanskuddar mellan de olika papperslagren
för att skapa struktur på kortet.
Textstämpeln kommer från SlöjdDetaljer.
 
 
Bakom blomdekoren satte jag en pärldekor
med pärlor på tråd.
Blommornas stjälkar har jag snurrat runt 
skaftet på min smala virknål,
som är ett av mina "universalverktyg",
bra till så mycket ;-)
Runt mönsterpapperen har jag dragit streck
med glitterpennan Sakura Gelly Roll #700.
 
 
Insidan fick skrivyta av hjärthålet
som jag stansat med hjärtdies.
Dekorerade med en platt blomma
och halvpärlor.
 
 
Enkel baksida - men förstås inget matchande kuvert
till detta höstliga spillpapperskort.
 
Hösthelg i Björkebo.
Härligt!
Önskar dig också en fin helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Förstår att du är förtjust i hjärtdiesen, den är verkligen jättefin! Så fina, murriga färger på kortet och fint med pärlorna på tråd runt blomorna. Kram

Svar: Ja, den har blivit en av mina favoriter! ;-) Blev glad när jag såg att det fanns pärlor på tråd kvar - nu har jag nog bara en ytterligare.... Hoppas att jag kan hitta såna igen!!Tack för besöket här! Ha en fin helg! Kram! <3
MormorMargareta

2019-09-19 @ 20:49:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0