17 januari -20 Grattiskort i rosa...

... blev det idag.
 
 
Hittade en rosa diecut med vackra blommor,
som jag stansat ut nån gång
men som sen inte kom till användning just då.
Den är stansad med en die från Sizzix
Thinlits 662086 "I heart you"
Monterade blommönstret på ett rosaprickigt papper.
Satte vita kanter som jag stansat
med en kantstans från Martha Stewart
på mörkare rosa cardstock.
Grattis är stansat med dies från en adventskalender.
 
 
De fina bladen är stansade med dies
som jag köpt i London: Britannia Dies Leaf strip.
Cherry Blossoms från Wild Orchid Craft.
Grönt bling lyfte det hela.
 
 
Insidan fick kant av dels det rosablommiga papperet,
som också fanns med på framsidan,
dels den mörkare rosa cardstocken.
Använde "stjärtstansen" i hörnen även här.
Stansade blommor i det prickiga papperet
med punchar från Flower Punch,
en stansar, den andra embossar.
Textstämpeln kommer från JaneDesign.
Vet inte om de finns kvar
men JessInk har liknande.
 
 
Prickigt kuvert.
Om du vill se mina kuvertdemos
kan du klicka dig in i sidebaren till höger
på Kuvert, så visar jag några olika sätt
att göra kuvert.
Tycker det är fint med matchande kuvert
om jag har papper så att det räcker.
 
 
Enkel baksida
 
 
Här är alltså dagens kort med sitt kuvert.
Blev ganska nöjd med det.
 
Ha nu en skön helg - det tänker vi ha!
Imorgon lovar de regn och elände
men på söndag hoppas vi på sol.
Roligt att du kikade in här - välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa Brunnberg

Hej Margareta
Jag är en ny företagare inom scrapbooking världen somsöker ett desig team. Vet ju att du har en blogg ochgör väldigt fina kort. Är du intresserad av ett samarbete där du från början erhåller produkter av mig för att komma igång?
Med vänlig hälsning
Åsa Brunnberg

Svar: Tack - blir glad och smickrad! Har skrivit ett svar till dig på messenger.Med vänlig hälsning!
Margareta
MormorMargareta

2020-01-18 @ 12:11:22
URL: http://www.brunnbergs.online
Postat av: Maria

Vilka fina blommor och de utstakade var med väldigt fina. Kul att du fick användning av den. Snygga blad, förhöjer kortet ännu mer och blommorna. Kram

Svar: Tusen tack rara du! Blir så glad över dina besök! Kram!
MormorMargareta

2020-01-20 @ 22:01:39
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0