14 juli -20 Same, same but different...

Ja det blev ju ett par kort till
med den fina stämpeln med Sinnesrobönen.
Den finns alltså att köpa hos Pysselskafferiet.
 
 
Det är lite roligt att se
hur olika det kan bli när man gör kort
med samma stämpel,
men för övrigt olika mönsterpapper,
färgskala, dies och dekorationer,
om än med lite lika upplägg.
Här med ett gammalt papper,
som jag tror är från My Minds Eye.
Till motivet och den gröna kanten
har jag använt dies från Crea Lies Dies XXL.
För att den gröna skulle synas bättre
la jag en vinröd kant bakom den.
Några hortensior ur mina gömmor
och lite bling fick också vara med.
 
 
Här matchade jag det brunblommiga rosa papperet
med bruna scalloped kanter.
Kvadraten är stansad med die från Cherry Lynn Design
och den ovala är stansad med 
die från Spellbinders,
som också har den ovala till texten.
Brunprickiga vimplar och blommor ur gömmorna
med en retroblomma och en grön brad i mitten.
Ser att blomman i övre hörnet
fått ett vikt blad vid fotograferingen,
men det gick ju att vika tillbaka sen ;-) 
 
 
Bjuder på en bild på alla fem korten till sist.
De första tre finns ju att se närmare
med info om vad jag använt
i ett inlägg här i bloggen från 5 juli.
 
Har ju fått stava på den här bönen
under den senaste dryga veckan.
Jag har så svårt att acceptera 
att knäet inte blir bra f o r t !!
Är allt lite otålig, men det går framåt!
Nu kan jag i alla fall ta mig ut 
till mitt kortmakarbord i huset bredvid
och till och med gå till brevlådan! ;-)
Kan alltså både göra och posta kort....
 
Välkommen åter, om du vill se mer
en annan dag!
Var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefina kort allihop! Jag hoppas ditt knä snart blir bra så ni kan gå era långpromenader igen. Puss 😘

Svar: Tack goa Åsa - både för rara ord om korten och för din omtanke om mitt knä. Det artar sig nog - ska vara flitigare med tabletterna ;-)Kram!
MormorMargareta

2020-07-15 @ 08:41:25
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Lena Lundberg

Är sinnesrobönen en stämpel? Så otroligt vackra kort du gör

Svar: Tack för din uppmuntran!Ja, som jag skrev är det en stämpel som jag köpt hos Pysselskafferiet. Så jättefin tycker jag!
PyssenStina har många fina svenska textstämplar, bland allt annat.
MormorMargareta

2020-07-16 @ 22:31:08
Postat av: Maria

Åh, den texten är så bra =) Och instämmer, kul att de blir så lika men ändå så olika när man väljer olika papper/färger/dekorationer =) Kram

Svar: Ja, sinnesrobönen borde vi nog alla stava lite mera på :DKram på dig! <3
MormorMargareta

2020-07-19 @ 11:22:20
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0