4 juli -20 Jul i juli....

.... ja, "ett julkort i veckan"
hoppas jag ju att jag håller ut med - även i juli ;-)
 
 
Ett litet kort - 12x12 cm,
eftersom kuvertet inte blev större
av det papper jag hade.
Då passade det bra
med den här lille Nissen
som följde med en tidning:
Cardmaking & Papercraft nån gång.
 
Stansade en hjärtkant med en die
och satte ett smalt satinband med rosett
över skarven mellan papperen.
 
 
Har använt brun cardstock som kortbas.
Stansade God Jul i samma cs.
Snöstjärnan låg på bordet - kvar efter nåt annat kort.
Jag brukar lägga sånt som blir över
på ett fat på bordet,
så jag hittar det nån gång när det passar.
Ibland funkar det ;-)
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
 
Inte så mycket info idag om vad jag använt.
Jag har tyvärr kvaddat ett knä,
så jag klarar inte att gå ut till "scrapperiet"
och kolla fabrikat på dies o dyl.
Om du undrar kan jag ta reda på det
till en annan gång - fråga i kommentarerna bara!
Hoppas det ger sig!
Just nu är det bra att vi är i Björkebo,
där jag kan klara mig på ett plan.
Får sova i "kammarn" inatt.
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

ENkelt och fint kort, söt nisse =) Smart med fatet, har inte plats med nåt sånt på min skaparplats, men väldigt bra idé! Därmot har jag en liten låda där jag lägger mitt spill från mönsterpapper, en för de lite mindre bitarna som passar att göra bokmärken av eller annat mindre pyssel eller tags. Och en annan med de lite större bitarna som kan räcka till ett liiitet kort =) kram

Svar: Tack rara Maria! Jag sorterar in mina spillbitar i plastfickor efter färger - alltså sånt jag tycker passar ihop - sen gör jag "spillpapperskort" - och sen får jag sortera om när det bli för lite kvar i nån mapp. Just ikväll har jag suttit och råddat runt en massa spillisar. Få se om det blir ett spilliskort imorgon...Kram på dig!
MormorMargareta

2020-07-06 @ 16:43:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0