7 juli -20 Digital scrapträff....

... hade Åsa och jag en stund idag.
Hon satt i Ytterån och fixade
med sitt kort med flodisen Hedvig.
Jag hade med möda tagit mig till
Åsas rum här i Björkebo
där jag har mitt kortmakeri.
Sen chattade vi och skickade bilder
fram och tillbaka - trevligt!
 
 
Hittade några utstansade retroblommor
här i en liten ask
och tillverkade några blommor av dem.
Sen letade jag bland mina papper
efter något som passade i färg
och tyckte att de här fjärilarna
passade mina blommor.
(Så här brukar jag aldrig göra
utan början nästan alltid med mönsterpapper.)
 
Jag har glittrat fjärilarna med Wink of Stella
och lagt Sakura Gelly Roll clear star
runt kanterna på fjärilarna, på blommorna
och runt papperen.
Tyvärr syns det inte så bra på fotot.
 
 
Små utstansade blommor fanns också här
som fick vara ståndare i blommorna
och så satte jag en ljust rosa halvpärla i mitten.
Satte också dit en liten skylt med Kramar
och några ytterligare halvpärlor.
Distanskuddar vid montering
av de olika lagren som vanligt.
 
 
Insidan fick ett annat mönsterpapper
ur samma pappersblock
i liknande färgskala.
Samma blommor och en Grattisstämpel
i den utstansade skrivytan.
 
 
Baksidan på kortet.
 
Det här kortet är gjort av papper ur ett 6"-block,
så inget av papperen räckte till kuvert.
Därför blir det köpekuvert - bra med dessa
kort- och kuvertpaket att köpa.
Mina kommer från Krisrinas scrapbooking.
 
Är så glad att mitt knä lugnat ner sig lite
så jag kunde ta mig ut till kortmakeriet.
Körde en tvättmaskin ikväll också
men att hänga tvätten fick jag ge upp
efter en stund.
Det fungerade inte att sträcka sig 
till tvättlinan - då skrek knäet!!
Tur jag har Kjell, som kan hjälpa till!!
 
Hoppas du mår fint!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Enkelt och fint kort. Lite glitter gör pricken över i:et =) kram

Svar: Tack för besöket och rarkommentar! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-07-19 @ 11:23:48
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0