2 juni -20 Beställningskort....

.... till en 75-åring jag inte känner.
Jag har fått flera önskemål i vår
från samma familj om födelsedagskort
och studentkort - roligt när det blir uppskattat
och beställaren återkommer!
 
 
Mats, som ska få det här kortet,
är en naturmänniska, som orienterar,
cyklar och plockar svamp.
Framsidan fick alltså en orienteringsskärm.
Jag stansade molnen med die från Gummiapan
och rev sen bergen i bakgrunden.
Stansade träd så det blev en skog
och satte ett Majapapper med vitsippor på marken.
 
 
Som du ser har jag använt en hel del distanskuddar
vid monteringen.
Bokstavs- och sifferdies är
från Rox stamps julkalender.
 
Insidan fick ett svamppapper
och en stämplad cykel,
men den blev aldrig fotograferad.
 
 
Kuvertet gjordes också av svamppapperet.
(Idag är kuvertets framsida fotat)
 
 
Baksidan.
 
Fotanet blev lite tokigt idag ;-)
Det blev lite brådis eftersom kortet
skulle fixas och postas
samtidigt som vi packade för 
resan till vårt älskade Björkebo.
Det är lite extra stök nu
när jag måste planera mat för en hel vecka
så Åsa kan handla åt oss
och jag packa allt - puh!!
Vi är så glada att vi nu får åka till vår stuga!
Vi har ju mindre än 1 1/2 tim i bil hit
och det är dessutom inom samma region,
så det känns helt OK.
 
Åker lite fram och tillbaka nu några veckor
innan vi flyttar upp för gott för sommaren.
Har haft ett par riktigt varma dagar nu
som idag kulminerade i ett praktfullt åskväder.
 
Nu mot sängen!
Hoppas du också får sova gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint naturkort! Snyggt träd och fint med vitsippspappret till. Snygg helhet! Kram

Svar: Tack! Det gick åt lite funderingar innan jag hittade denna lösning på kortet till "orienteraren", och hans särbo, som beställt kortet blev mycket nöjd. Bara att hoppas att även Mats blev det ;-)Kram på dig!
MormorMargareta

2020-06-06 @ 10:17:58
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0