29 mars -20 Julkort igen....

.... det gäller ju att hålla i ;-)
 
 
Söt liten Nisse från hÄnglar
sitter på dagens kort.
Klippte ut hans ben och 
stack dem över cirkeldien.
Stämplade några snöstjärnor runt cirkeln.
Papperet är från My Mind's Eye
och är inte alls ett julpapper - det heter
On the sunny side: In the neighborhood.
Den prickiga vimpeln är en spillbit.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: glacial smnowflake.
Hjärtat blänker fint av Glossy Accent.
 
 
Insidan fick Åsas fina julpoststämpel
en röd knapp och 
en stor snöstjärna som jag fått av Åsa.
Den är också stansad med en punch
från Martha Stewart.
Julstämpeln hamnade lite snett
men det får duga ändå...
 
 
Baksidan fick den utstansade cirkeln
från insidan som dekor.
Här ser du nog att jag skarvat papperet.
Jag har ju bara 6 cm-remsor kvar
när jag gjort kuvertet att använda till kortet,
så då får man klura.
 
 
Kuvertet blev så här.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
 
Utefika och promenad i Högbo med Åsa, Magnus
och Matilda - med 2 m lucka - idag.
De är så gulliga och vill se till att vi är säkra - men
samtidigt se till att vi inte känner oss ensamma.
Sån tur att vi kan träffas ute i friska luften
(och naturligtvis åka i skilda bilar)!
Åsa handlar åt oss
och när jag bestämde mig för
att "stödköpa" en kastrull på Cervera
erbjöd de hemleverans - fritt och för intet!!
Vilket annorlunda liv vi lever nu - men vi har det bra!!
 
Hoppas du också klarar dig
genom denna coronatid!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Margareta !!Ja vilket märkligt liv vi lever nu. Och vi tänker på hur våra barn, barnbarn ska klara av sina vardagsliv, jobben, skolorna. Det är mycket som skakar . Yngste sonen sitter i sin lägenhet i USA . Han bevakar ju det som händer där borta. Som tur är kan vi ses på mobilen.Och barnen här hemma har koll på oss. Jodå vi har det bra. Vi är ute och grejar i trädgården, promenerar i skogen och pysslar inomhus. Vi anpassar oss .
Bra att ha en hobby att glädjas åt också.
Roligt att du gör julkort. Det var jättefint. Som vanligt är du proffs på kort+kuvert !!!
Ha det gott. Var rädda om er. Kram Eva

Svar: Visst är det konstiga tider - men vi har det trots allt bra! Hur går det för sonen i USA undrar jag - är han alldeles instängd??Roligt när du tittat in och lämnar lite spår efter dig!
Ha det gott! Kram! <3
MormorMargareta

2020-03-30 @ 22:40:35
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Så fint kort och det är ju perfekt när ett papper inte är ett julpapper, men man ändå kan använda till julkort =) Tvärtom med förstås, när julpaper går att använda till "vanliga" kort =) Väldigt fint blev det iaf. Kram

Svar: Tack för besöket och att du lämnar lite spår, så jag ser att du varit här! Du vet att det gläder mig! Ha det gott min vän! Kram! <3
MormorMargareta

2020-04-02 @ 20:32:24
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0