16 maj -20 Vår i bloggen ....

..... tycker jag det blev idag
med detta kort.
 
 
Det här söta motivet
fanns på dagens mönsterpapper
från Blue Fern Studios.
Stansade en bakgrund i grågrön cardstock
med die från Craft Emotions Open Square Scalloped XL.
Kakservett under motivet
och så matchade jag med ett par liljior,
som liknade dem på papperet.
Pärlspray och ett litet pärlhjärta på rosetten,
som jag har knutit med hjälp av en gaffel.
 
 
Glittriga kanter fixade jag med
Sakura Gelly Roll clear star.
Blommor och rosett limmade med limpistol.
 Distanskuddar mellan papperslagren förstås.
 
 
De söta fjärilarna är klippta
ur ett papper från Prima.
Glittrade och chalkade kanterna,
böjde vingarna med hjälp av
mitt "oumbärliga" verktyg: virknålen
(bra till så mycket - dra band genom hål,
och som här, böja papper med hjälp avskaftet).
 
 
Insidan fick, som så ofta hos mig,
den kant som blev över
när jag stansade kanten till framsidan.
Lite mönsterpapper med fint mönster
och som dekoration ett litet rosa hjärta.
Det är dirlimmat med bokbindarlim
i liten flaska med såå smal topp,
perfekt till små dealjer!
Några halvpärlor fick också vara med.
 
 
Kuvertet fick ett fint hörn.
Det gäller tt tänka när man skär papperet ;-)
(Här fick tyvärr en liten kisse sitta på sniskan.
Inget att göra åt tyvärr!)
 
 
Visst blev det vårligt och härligt,
kortet och kuvertet!
 
Idag blev det en härlig utflykt
genom vårligt landskap med vitsippsängar
till Stjärnsund - en vacker och intressant plats.
Vi kollade väderleksutsikterna
och valde att åka åt det håll
där det såg ut att bli bäst väder
och hade tur - solen lyste på oss!!
 
Hoppas du haft en fin dag också!
Roligt att du kikade in här!
Välkommen åter!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja det blev verkligen ett vårligt kort. Sååååå vackert tycker jag. Du hittar de finaste detaljerna till både kort och kuvert.
Här har blivit lite tvärstopp på våra träffar men jag har gjort kort ändå . Kommer i bloggen alldeles snart.
Kram Eva

Svar: Tack Eva för att du "hälsar på" hos mig och också lämnar spår här i bloggen! Inte alla som ids det nuför tiden.Är i Björkebo nu (har bara knappt 1,5 tim hit med bil, så nu får vi!! Här tänker jag ofta på dig, då jag har din fina jordgubbe på nyckeln till Åsas hus, däe också vår scrapvrå finns!!
Kram!
MormorMargareta

2020-05-19 @ 14:54:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Nu äntligen kan jag sitta vid datorn, se på tv:n och samtidigt följa din blogg med alla suveräna kort du tillverkar.

Våren behövs sannerligen i denna knasiga Värld vi lever i, men jag blir glad av färgerna, det spritter lite i kroppen, hoppas att det spritter i naturen med och att vi kan få en underbar dag imorgon torsdag. Om den dagen blir hälften så vacker som ditt kort så blir det suveränt och glittriga kanter får väl motsvara att vi får ännu mer ordning här hemma.
Men nu ska jag se på några fler av dina kort!

Kraaaam Ann-Marie

Svar: Tack Ann-Marie! Du kan verkligen konsten att få mig på bra humör med dina spirituella kommentarer. (Lite "down" var jag eftersom Åsa just åkt hem efter snabbvisit - så kär - i Björkebo hos oss)Vi har det bra trots coronaisolering och njuter vår/försommar! Idag spöregnar det, men det behövs ju också - så torrt i backen här!
Kram på dig!
MormorMargareta

2020-05-20 @ 21:39:16
Postat av: Maria

Du har rätt, det blev härligt vårigt kort =) Läckert kuvert och det gör inget att kisen hamnade på sniskan =) kram

Svar: Tack för besök och rar kommentar! Kram!
MormorMargareta

2020-06-06 @ 10:20:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0