23 november -20 Ute i barrskogen....

.... är tomtefar med sin lykta.
 
 
 Du kanske känner igen Tomtefar?
Häromsistens var han ute för att leverera ett paket
men idag, när han skulle gå genom skogen
tog han med sig en lykta att lysa sig med.
Stämpeln kommer ju från nån scraptidning
till en annan jul
och det fanns både paket och lykta med
och dessutom en annan tomte.
Få se om han får vara med en annan gång...
 
Den här är färglagd med Distress Markers,
som vanligt.
Granarna känner du nog också igen
om du hälsat på hos mig förr.
Stansade i cardstockspill
och så la jag lite snö på grenarna
med hjälp av Perfekt pearl.
 
 
 Det är faktiskt spillpapper idag också
men jag hade en lite större bit idag
av det med tallbarr och gyllene kottar.
Tyckte inte riktigt det räckte,
så jag monterade min största bit 
på en matchande grön cardstock.
Sen skar jag en guldram
och monterade med distanskuddar,
liksom även tomten och granarna.
GodJul-dien kommer från Gummiapan.
 
 
Skar en likadan guldram till insidan.
Snöstjärnan är liksom de på framsidan
stansade med punch från Martha Stewart:
Glacial Snowflake, glittrad med Stickles Diamond.
Martha Stewart har också grankvistpunchen.
 
Skrivytan med julhälsningen
(en gammal favoritstämpel)
är en utskuren ruta
ur den gröna cardstocken.
 
 
På baksidan fick t o m min namnetikett guldram.
 
Det här kortet fick ett guldkuvert
men det fick inte vara med på bild.
 
Som bonus idag tänkte jag visa
hur guldkortet med granen
blev när det blev helt färdigt.
(Var lite för snabb att blogga det härom dagen,
när jag ville visa vad jag gjort av småbitar.)
 
 
Hittade en liten spillbit med julhälsning,
som fick vara med.
La lite frost på grenarna
med Stickles Frosty Lace
och blingade med grönt.
 
Slut för idag, tack för idag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Allt som glittrar är inte guld, nej kanske inte, åtminstone guldfärgat papper, men det är sannerligen något jag uppskattar lika mycket. Det har ett annat värde än just penningars värde, men allt går inte att värdera i penningvärde, vänskap t ex. Så att se dina kort påminner om vår vänskap, det är något som inte kan köpas för pengar. Fast sen är ju dina kort underbara att se på också, en skatt för ögonen!
Kraaaaaaam

Svar: Tack Ann-Marie för att du tassar in här hos mig och lämnar lite tassavtryck! Det gläder mig alltid - och påminner mig om vår vänskap! <3 Hoppas du och din familj mår bra och kunnat hålla er borta från Coronan!!
Distanskram till dig och var rädd om dig! <3
MormorMargareta

2020-11-24 @ 09:17:59
Postat av: Maria

Väldigt fint kort och snyggt med perfect pearl, ser verkligen ut som snö =) Ger också lite 3-D effekt åt granarna. Och väldigt fint kotte-papper. Kram

Svar: Tack rara Maria för din rara kommentar! <3 Jag blir så glad!Kram 0ch var rädd om dig! <3
MormorMargareta

2020-11-25 @ 21:26:09
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0