25 november -20 Julsånger...

... sjungna av en kottetrio
på dagens kort.
 
 
Hittade det fina blommiga mönsterpapperet
i en spillpappersmapp
och visste genast vilken trio
som passade perfekt på det här kortet:
mina söta Penny Black-kottar förstås!
 
 
De söta kottarna är färglagda med
dessa Distress Markers, Wink of Stella,
vattenpensel och Sakura Gelly Roll clear star,
som du ser på bilden.
 
 
Letade cardstock som matchade spillbiten
eftersom spillbiten inte var så stor.
Stansade ut en julstjärna med Floral Punch,
som har en som stansar ut och en som embossar.
 
Bladen är en die från Marianne Design
som hör ihop med en bladkransdie.
 
I hörnen använde jag stjärtstansen.
En snöflinga satte jag i övre hörnet
och så prydde jag med lite fina vita halvpärlor.
 
 
En liten bit av mönsterpapperet
fanns kvar och fick pryda insidan,
tillsammans med en bortklippt kant 
från ett annat mönsterpapper
med julhälsning på.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Pyttelite papper fanns kvar 
och fick vara med på baksidan
tillsammans med cardstocken.
Ser nu att jag monterat snett - inget att göra åt det :(
 
 
Det här kortet får ett rött kuvert,
som hör ihop med den röda cardstocken på kortet,
som jag tog från en kortstomme.
 
Grått idag - men de lovar sol imorgon.
Vi packar nog fika och gör en utflykt!
Det gäller att ta vara på
de positiva nyheter man kan få nu!!
Hoppas du har några att glädja dig åt!!
Var rädd om dig - stay safe!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Mönsterpappret med blommorna var jättefint! Och se söta kottarna pricken över i:Et. GIllar hur du fått ihop insidan, så fint! Kram

Svar: Tack för din rara kommentar! Blir så glad över dina spår här inne!Kram!
MormorMargareta

2020-11-29 @ 21:23:35
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Du är fenomenal att trixa med olika spillbitar. Och det blir ju så fint. PennyBlackkottarna har jag också, någonstans. Det var längesedan jag använde så de ligger nog långt ner. Du milde vad scrapgrejer man har !! Och ändå köper man mer. Eller du kanske är klokare än jag. Jag köper ofta engelska scrapmagasin. De innehåller alltid stämplar, dies eller mönsterpapper.
Ha det gott i advent. Kram Eva

Svar: Ja, det är ju knäppt att jag är så förtjust i spillbitar, när jag har såå många hela och vackra papper ;-)Ja, det är ju så här också att det finns alldeles för mycket i gömmorna! Har lovat mig själv att städa och rensa ut i kortmakeriet efter julkortsracet i år. Tyvärr är det ju inga scrapträffar nu under coronaeländet, så jag kan inte bli av med överskottet på träffarnas scraploppisar.
Ha det gott ni också och var rädda om er! Vi är frika än så länge!
Kram!
MormorMargareta

2020-12-05 @ 14:59:28
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0