19 oktober -20 Spillpapperskort....

... av julpapper från BoBunny
och andra småbitar som matchade
visar jag idag.
 
 
Kort med vimplar gör jag ju ibland.
Det är bra när man inte har så stora bitar.
Här började det hela med den fina biten med texten,
som jag satte på en grön cardstock.
Sen letade jag papper som matchade,
skar remsor och klippte vimplar.
 
 
Här kan du se hur det såg ut
innan jag satt dit den fina biten med texten.
Man kan alltså få papperet att räcka långt.
Skarvar kan ju döljas!!
 
 
Jag dekorerade med några utstansade järneksblad
och satte dit röda halvpärlor som bär.
Böjde förstås upp vimpelspetsarna också.
Tycker det är snyggt när de "fladdrar" ;-)
 
 
Insidan fick smala vimplar av samma spillpapper
och texter stämplade med clearstamps
från Jess Inks jultextset.
 
 
Enkel baksida idag - och förstås köpekuvert
eftersom det är ett spillpapperskort.
 
Nu har höstkylan kommit
och smhi varnar för snö!!
Tur jag har Åsas Magnus, som hjälpte mig att få
vintertassar på bilen igår.
 
Ha det gott!
Kör försiktigt, använd reflexer, var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

DU har fått ihop färgerna så fint med mönsterpappren på detta kortet och så läckert ihopflätade de smala vimplarna på insidan blev. Så fint! kram

Svar: Tack och kram! <3
MormorMargareta

2020-10-25 @ 14:30:23
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0