25 oktober -20 Grattiskort...

...... till en 75-åring
fick jag beställning på för ett tag sen.
Igår var födelsedagen,
så nu kan jag visa kortet.
 
 
 Du kan nog gissa ett av jubilarens intressen!
Den söta fiskartjejen kommer från hÄnglar och Wings
och jag har färglagt med Distress Markers
och glittrat i morivet med Sakura Gelly Roll clear star #700.
Den har jag också använt runt mönsterpapperen
men det syns ju dåligt på fotot.
Motivet är utstansat med die
från CC Design.
 
Den ensamma fisken är glittrad
med Wink of Stella clear
och jag satte dit några "bubblor"
(vet inte vad såna heter - har i flera färger)
 
 
Allt monterat med distanskuddar.
Grattisdie från Gummiapan.
 
 
Idag har gjort ett kort med vikningen t v
istället för upptill, som jag brukar,
eftersom önskemålen om innehåll var många.
Här anar du nog två andra hobbies:
foto och blommor. 
Kamera, filmrulle och text på vänstra korthalvan
är stämplar från Vilda Stamps.
Blommorna är stansade och embossade
med punchar från Floral punch
och jag satte likadana glabubblor
i mitten på dem för att "hålla ihop" kortet.
På högra sidan papperet från framsidan
och skrivyta utstansad med
samma die som  motivet.
Textstämpel från Slöjd Detaljer.
 
 
Kuvert med fiskar och vattensplasch.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kort och kuvert.
Födelsedagsbarnets syster, som beställe kortet
var mycket nöjd och tyckte jag täckt in
yterligare ett av födelsedagsbarnets intressen,
nämligen Japan.
Hon tyckte fiskpapperet jag valt
påminde om de japanska fiskar
som man använde i ceremonier
och som barn i Japan sprang omkring med
på långa spön i vinden.
Kul!!
Hoppas nu att mottagaren också gillade kortet.
 
Nu regnväderspromenad!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, fiskeintresset framträdde tydligt med detta kortet, som blev jättefint! Kul när man kan fånga upp mottagarens intressen i kortet man gjort. Kram

Svar: Jag fick ju ett uppdrag att göra kort utefter Birgittas speciella intressen - blir glad åt att hon (och du) gillar det!Kram! <3
MormorMargareta

2020-10-25 @ 14:10:39
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jättefint kort med söta fisketjejen och alla detaljer med intressen.

Svar: Tack Åsa! Gulligt att du kommenterar här!Kram!
MormorMargareta

2020-10-27 @ 08:04:39
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Lena

Jättefint kort, födelsedagsbarnet har självklart ett fotointresse också förutom fisket, och blommor trodde jag var ytterligare ett intresse, men där hade jag fel såg jag när jag läste vidare, Du har verkligen lyckats pricka in allt med detta kort <3 Mycket bra gjort!! <3 Kram från Lena BE

Svar: Tack rara Lena! Du har rätt i att blommor var ett av intressena också!Kram!
MormorMargareta

2020-10-27 @ 09:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0