30 oktober -20 Christmas Bouquet.....

.... heter en av Reprints julkollectioner i år.
Idag har gjort ett kort av det mönsterpapper,
som heter Flower Ring RP0401
och allra först gjorde jag förstås ett kuvert
eftersom det är ett riktigt "kuvertpapper"!
 
 
Visst blev det snyggt!!
 
Ja, då gällde det att få till ett kort också
av det som blev kvar efter kuvertet.
 
 
Så här fick det bli idag.
Monterade remsorna på en grön cardstock
och den på en vit kortstomme.
Kände för glitter och stansade ut God Jul
i gnistrande papper och foam,
som jag monterade på varann.
Monterade på en utstansad oval,
som jag glittrat med Wink of Stella clear.
Grön scalloped bakom
och en aningen större oval i det glittriga.
 
Ett fint nätband, som jag fått av en vän
satte jag över skarven mellan mönsterpapperen.
Det glittriga hjärtat är stansat med die från
Technique Tuesday: Nested Hearts.
En gnistrande vit rosett
och några riktigt glittrande bling fick också plats,
sen tyckte jag att det räckte.
 
 
Insidan fick en bit av ett annat papper
ur samma kollektion.
Jag stämplade en textstämpel direkt på papperet
(Jess Ink JI-19002)
och dekorerade med de andra hjärtana
som jag "fick över" från framsidan.
Sen får papperet tala!
 
 
Baksidan
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Här kan du nog också se
att jag som vanligt använt min älsklingspenna
Sakura Gelly Roll clear star
runt kanterna på papperen.
Det är så enkelt
eftersom papperet funkar som "linjal".
 
Ha en fin Allhelgonahelg!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vad fint, både kort (du levererar igen!) och papper. Gillar att det är ett annat fokus än tomtar, klappar och granen.

Kraaaam

Svar: Tusen tack rara du! Ja visst är det härligt med lite andra motiv!!Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-10-31 @ 11:41:03
Postat av: Eva

Så jätteläckert kort !! Och du hittar alltid perfekt papper till kuvert också. Jag gillar också Sakurapennan. Den ger det där lilla extra.
Ha det fint //Eva

Svar: Tack rara Eva! <3
Ser din son på TV i stort sett varje dag nu!
Så stolt du måste vara! Såå duktig kille!! <3
Kram!
MormorMargareta

2020-11-01 @ 18:26:35
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Väldigt vackert papper och kortet blev så fint! Kuvertet blev riktigt läckert också. Kram

Svar: Tack! <3 Det var ett lite knepigt papper att göra kort av eftersom blommorna var så stora ;-) Kram!
MormorMargareta

2020-11-06 @ 21:52:07
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0