25 september -20 Hösttös...

.... från hÄnglar & Wings
bland fallande lönnlöv på kortet idag.
 
 
Inget "nytt" på det här kortet,
bara "fynd" ur mina gömmor.
Mönsterpapperet är en spillbit ur nån gammal serie
från Maja Design, tror den hette Skogspromenad.
Satte en grön cardstock bakom,
som jag stansat i nederkanten 
med en kantstans från Martha Stewart.
 
Det stora lönnlövet är stansat
med dies som fanns med i nån scraptidning,
de heter "Falling leaves" från Hot of the press.
 
Den söta hÄnglan är färglagd med
Distress Markers och vattenpensel.
Texten är utstansad med en sizzixdie,
liksom den prickiga ramen.
De är så bra, eftersom skäret
sitter precis i innerkanten,
så att jag ser vad som kommer med.
Den smala gröna kanten fick jag klippa.
 
 
Som vanligt har jag monterat papperslagren
med distanskuddar, glittrat längs kanterna
och i motivet med Sakura Gelly Roll clear star.
Dekorerade med ett grönt organzaband
och en rosett, knuten med hjälp av en gaffel.
Jag dekorerade också med Panduros
Enamel Stickers i grönt och guld.
 
 
Insidan fick mer av det prickiga papperet,
som jag hade mer av,
och en liten remsa av det med löven.
Textstämpeln är från Inky Wings.
Dekorerades med fina blad från YouDo
och bling, förutom Enamel stickers.
 
 
Kuvertet är också av det prickiga papperet.
Jag älskar prickar!!
 
 
Baksidan i samma stil.
 
 
Kortet och kuvertet då till sist.
 
Är i Björkebo och plockar ihop för hösten.
Vi har haft underbara höstdagar både igår,
då vi kom upp, och idag,
med hög klar luft, sol och glödande höstfärger.
Stuvat undan dynor, stolar och bord
och packat ner allt som ska hem och tvättas.
Kjell har också klippt gräset
(något som tidigare varit mitt jobb,
men som mitt knäppa knä nu sätter stopp för)
och skottat ihop gropen efter bredbandsindragningen.
Vi är mycket trötta och nöjda båda två.
Imorgon lär det bli dagsregn ;-)
 
Ha nu en fin helg!
Njut av hösten om du kan.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, de må vara gamla pappren, men den designen står sej, det finns knappt något bäst före på dom...eller? Jag älskar den serien, om du missade det...*fniss* Fina detaljer samt jättefin färgläggning. 17 stjärnor av 10 möjliga

Myspys!

Svar: Tusen tack min vän!Ja inte behöver jag nya papper när jag har gamla fina - och ändå kan jag ibland inte låta bli!!
Kram!
MormorMargareta

2020-09-25 @ 21:54:36
Postat av: Britt

Underbart vackert höstkort i så fina färger.
Du är verkligen en idéspruta!
Kram Britt

Svar: Tack för uppmundrande ord!!Kram!
MormorMargareta

2020-09-26 @ 08:33:50
Postat av: Maria

Vilket härligt höstkort och så fint med det stora lövet! Det ger precis den där mysiga höstkänslan som man vill ha just nu =) kram

Svar: Hösten är en härlig tid för mig - utan pollen ;-)Tack för rar kommentar!
Kram! <3
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:49:12
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0