17 april -21 Vårkänslor....

... fick jag av en fin stämpel,
som jag köpte på facebook av en scrapvän.
Inspirerade till det här kortet:
 
 
Det är visserligen inte dags
för förgätmigej riktigt än
men tänkte genast på den här
pappersserien från Lemon craft
när jag fick stämpeln.
 
Jag har använt "Forget me not 5",
samt spill från några andra papper i serien
till det här kortets alla sidor
och kuvertet.
 
Stansade en kant i ljusblå cardstock
med die från Craft Emotions:
Open Squares Scalop XL.
Satte en kant av ett matchande
beige papper bakom,
eftersom den inte är så stor.
 
Motivet är färglagt med Distress Markers
och utstansat med die från
Memory Box med stygn i kanten.
 
 
Här fick dekorationerna bara sträcka sig till
ett band med rosett med pärlspänne
och några halvpärlor.
Blommor finns ju så det räcker på kortet redan!
 
Glittrat med Sakura Gelly Roll clear star
runt papperskanterna och motivet
har jag ju också gjort förstås.
Det syns på fotot här
om du tittar noga.
 
Distanskuddar mellan papperslagren förstås.
 
 
På insidan frossade jag med blommor däremot.
Stansade måånga med retropunch
i cardstockspill.
Satte dit dem tillsammans med några blad
stansade med en die jag fått av Åsa
och bling i varje blomma.
 
Den blå kanten är det skom blev kvar
när jag stansat framsidans kant.
 
Har inte stämplat nån text än
eftersom jag inte vet vad jag ska ha det till.
 
 
Baksidan
 
 
Kolla vilket läckert kuvert det blev
av det här papperet!
 
 
Ja så här blev det då med kort och kuvert.
Hon är för söt, den här lilla tösen!!
Vem konstnären är bakom stämpeln
vet jag inte, men skulle gärna veta.
Tala gärna om för mig om du vet!!
 
Härlig lördag med fint väder
och samvaro med Åsa - då njuter jag!
 
Imorgon är det söndag och ytterligare en fin dag.
Hoppas du också har det bra
och får en fin söndag!
Var rädd om dig!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilket härligt vårkort du gjort. Fin stämpel 🙂 Kuvertet blev ju perfekt! Kram

Svar: Tusen tack rara du! <3Kram!
MormorMargareta

2021-04-18 @ 16:41:30
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Men alltså, förgätmigej, jag har ju bestämt mej för att gör om vårt vigselalbum och det kommer vara förgätmigej-tema på papper, dekos Då kanske jag återkommer med att få denna stämpel uppstämplad.
Den passade verkligen så fint till det pappret, vilken inspiration jag fick nu!

Kraaaam

2021-05-10 @ 21:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0