20 april -21 Julklappar...

 
... kommer den här lille tomtenallen med.
Han är från Lily Of the Valley
och du har säkert sett motivet här förr
om du kikat på mina julkort.
Gillar den lille sötnosen!
 
 
Här fick han plats på rutigt och randigt.
Kanten runt är stansad med die
från Cherry Lynn Stackers Nest:
Square Scalloped, tror jag köpt den hos Engströms.
 
Nallen är färglagd med Distress Markers och vattenpensel
och sen har jag stansat ut motivet
med die från Cottage Cutz Nesting Stitched Scalloped Set.
 
Satte tre små utstansade hjärtan i hörnet.
Jag har lagt Glossy Accent på dem
får att ge glans och lite höjd.
 
Röd metallisk bling från Panduro.
 
 
De söta paketen är stansade med die 
från Gummiapan.
Jag har satt dem på små spillbitar
och sen renklippt paketen
för att få olika papper på julklapparna
och monterat med distanskuddar.
 
Texten är klippt från kanten på ett julpapper
från Maja Design - bra att spara såna!
 
 
Insidan med en textstämpel
jag just köpt på fb.
 
Här fick det bli lite större hjärtan som dekor,
samt ett litet paket till.
Sedan jag fotat har jag lagt Glossy Accent
även på de här hjärtana.
 
 
Baksidan fick dekor av det randiga Majapapperet
bakom min namnetikett.
 
 
Gjorde ett kuvert av det rutiga papperet
men tyckte inte det var värt att fota det enbart.
Här syns det i alla fall
tillsammans med nallekortet.
 
Solen lyser idag också så nu ska ja ta
en liten stund i trädgården
med rensning i mina rabatter.
Kanske blir det tid att njuta solen
i trädgårdssoffan en stund också...
 
Ha det gott och ta vara på det goda i dagen!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, den nallen är ju så himla söt! Har en digi-stämpel med den där han håller en blomma. Fina paket 🙂 Kul med mönsterpappret bakom. kram

Svar: Ja han är så go! Ha också några olika - vi köpte på en stor scrapmässa i London Åsa och jag, när det begav sig. Det var faktiskt spännande att se hur olika stil det var på våra och deras alster, och vad vi använde ;-) Just då var det landskap som var poppis där, och altrande av olika saker. De här hittade vi i alla fall, tillsammans med en del annat, i Lily Of the Vallery monter.Jag gillar verkligen de små söta paketen - så lätta att variera!
Tack för att du är så gullig och lämnar spår efter dig här! Blir såå glad varje gång, ska du veta!!
Kram!
MormorMargareta

2021-04-20 @ 20:56:29
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Hm, var det på fb, detta kort fick en påhälsning, var ju nästan hundra på att jag skrivit här, minns den söta jul-björnen!
Tänk om just Han kom hit och flyttade in, lagom till Jul och allt...Önska kan man ju alltid.

Kraaaaaamiz

2021-05-10 @ 21:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0