9 april -21 Coronan....

... vill inte ge sig,
och då särskilt inte i vår region tydligen.
Ytterligare en god scrapvän har smittats
och behöver lite uppmuntran.
 
 
Jag var fortfarande kvar i Björkebo
när jag såg på facebook att hon blivit sjuk,
så jag hade samma pappersblock nära,
som jag använt till de senaste korten här.
 
Ett ganska enkelt kort
med motiv från ett av mönsterpapperen
och ram av ett annat,
samt ljusblå och craftcardstock
för att förstårka de färgerna 
i motivet.
 
Det var svårt att få plats för kryatexten,
trots att jag stansade de med 
den fina lilla dien från Crea Lies,
så jag satte den på en tag i hörnet.
Rosetten i den är knuten med lingarn.
 
En liten fjäril vod tagen fick göra sällskap
med mönsterpapperets fjäril
och lite bling fick lysa upp.
 
 
Ett par blommor i hörnet
och en organzarosett,
som i verkligheten inte alls
är så klarblå i färgen
utan mer lik den blå kanten på kortet.
 
Stack ner ett par pins med hjärtan
bakom blommorna.
De syns inte på det här fotot
men på det första och sista.
I den här vinkeln
döljer den turkosblå blomman.
 
 
Swirlen är utstansad i balsidan
av det gröna blommiga papperet.
Stansade också en i craftpapper
och satte dem lite förskjutna
så det blev som en skugga.
Dien är en gammal goding från Magnolia,
en av mina allra första.
 
 
På insidan fick det bli lite "finsnickeri"
med utklippta delar av återstående pappersrester.
 
Textstämpeln kommer från Inky Wings.
Om jag varit hemma hade jag nog använt
en brun stämpeldyna, 
för lite mjukare kontrast,
men nu fick jag ta det som stod till buds.
Glömde fota innan jag skrev...
 
Blommorna är stansade och embossade
med Floral Punch och den lilla swirlen
med en die ur Rox julkalender.
 
Satte dit en extra fjäril här också,
stansad med die från Johanna Sheen LTD:
Signature Dies, Butterflies and dragonfly SD037
och så lite bling förstås!
 
 
Kuvert av det gröna blommiga papperet,
som jag hade mycket av.
Det blir så fint när färgen tonar ut så där
på kuvertfliken, tycker jag
 
 
Enkel baksida med lite "spill"
och min namnetikett.
 
 
Hoppas nu att kortet kommit fram
och att min vän mår någorlunda!
Det är ingen rolig virus vi fått på halsen...
 
Här har vi fått "vinter" igen.
Så typiskt, när snälla Magnus satte sommartassar
på min "lille Pelle" i söndags...
Aprilväder kallas det visst ...
 
Akta dig för coronaviruset!!
Vi försöker verkligen hålla ut nu
för att inte snubbla på mållinjen.
Kjell får sin andra vaccindos på fredag
och jag en vecka efter.
Känns såå bra!
 
Var rädd om dig, så kanske vi ses här snart igen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, nu är vi trötta på C19, så vi får hoppas att vaccineringen snart kommer igång på allvar och att smittspridningen minskar igen. Det är så tråkigt detta. Härligt då att kunna skicka lite uppmuntran till någon som är lite hängig. kram

Svar: Nu är Kjell fullvaccinerad - hurra! Jag får min andra spruta på min mammas 106-årsdag (om hon levt) den 23/4. Det går i alla fall mot bättre tider!!Tack för att du hälsar på hos mig och lämnar spår - det gör mig så glad!!
Kram!
MormorMargareta

2021-04-16 @ 21:57:49
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Jag och maken är fullvaccinerade. Han har blivit det för att han handlar mat och annat åt sina öräldrar och morbror som dels är "gamla" men även har sjukdomar som gör att de kan bli riktigt sjuka och nog finns risker för att även dö, jag får dels för egen del (multisjuk) och dels för att jag är på LSS-verksamhet. Hoppas att allt gick vägen med scrapvännen, kortet gjorde henne säkert piggare i alla fall!

Kraaam

2021-05-10 @ 21:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0