8 december -21 Juleljus...

... har vi ju stöpt i vår scrapgrupp
under vår terminavslutningsdag.
Häromdagen gjorde jag iordning en julhälsning
till en vän med ett par handstöpta ljus
en tändsticksask och ett kort.
 
 
Tyckte det passade så bra på kortet
med den här nya fina digisen
från Pernilla Nilsson.
Den är färglagd med Distress Markers 
och vattenpensel, precis som jag brukar.
 
Använde en bit fint spillpapper,
som jag fått av någon av mina generösa vänner,
samt en röd cardstock.
 
Julhälsningen är stansad med en die
som fanns i Rox adventskalender 4/12 iår.
 
Järneksbladen i hörnet är stansade
med die från Marianne Design.
Den hör ihop med en krans
(LR 0127)
och så satte jag dit
röda halvpärlor som bär.
 
 
Dekorerade med ett rödprickigt band
med rosett och vita halvpärlor.
 
Här ser du att jag använt en 
färdig kortstomme i off white
och att jag glittrat texten och lite till
med favoritpennan Sakura Gelly Roll
clear star #700.
 
 
Insidan blev så här idag.
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Enkel baksida
 
 
Till det här kortet fick det bli ett rött köpekuvert.
 
 
Spillbiten räckte till båda sidor av tändsticksasken
samt den ena kanten - hurra!!
 
De hemstöpta ljusen visar jag ingen bild på här
men de blev jättefina iår.
Kerstin är ett proffs på ljusstöpning
och vi andra vandrar runt, runt och doppar :-)
 
Snön har kommit!!
Härligt för mig, som båe önskar en vit jul
och älskar vintern (om den är vit...)
Allt för idag!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort och tändsticksask med mycket julkänsla!
Kram Britt

2021-12-11 @ 09:18:06
Postat av: Åsa

Jättefint kort och fin tändsticksask.

2021-12-12 @ 12:06:54
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Spillpappret passade verkligen jättefint ihop med den stämpeln. Kul med lite nya stämplar, hon ritar fin =) kram

2021-12-12 @ 13:13:25
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Så finstämt, jättefint!

2021-12-16 @ 16:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0