25 februari -21 Orange....

... är ingen vanlig färg här
i bloggen hos mig
men när jag röjde och sorterade
i mina "pappersmassor"
hittade jag ett mönsterpapper
från 7gypsies som jag verkligen gillade.
Det står 2007 på det - undrar om företaget finns kvar!?
 
 
Det fick förstås bli en av mina söta
Penny Black-kottar,
som fick kila in på kortet...
Färglagd med Distress Markers
och utstansad med en stitched cirkeldie
från Memory Box.
Bakom den sitter en orange cirkel
stansad med die från Cottage Cutz:
Nesting stitched scalloped cirkle set.
 
Kanten bakom mönsterpapperet är stansad
med en die från från Craft Emotions:
Open Squares Scallop XL.
Bakom den satte jag en kant
av ljus beige cardstock
på off white kortstomme.
 
 
Den lilla söta tagdien kommer från
ett gammalt Magnoliaset
och grattisdien från Crea Lies.
 
Som vanligt har jag använt distanskuddar
mellan de olika papperslagren.
Gillat när det blir lite "struktur" på korten.
 
Här har jag inte papper till matchande kuvert
så då får jag ta lite plattare blommor
så de får plats i köpekuvertet
som hör till kortstommen.
 
 
Insidans kant är det som blev kvar
när jag stansat den orande kanten till framsidan.
 
Den fina textstämpeln är från
Jess Inks set JI-19001 Grattis.
Jessica har så många fina textstämplar!!
 
Dekorerade med detaljer
 stansade ed dies ur
Skapat av's adventskalender 2020.
 
 
Baksidan fick bli så här idag.
Och jag har en bit papper kvar - jiipii!
Få se vad det kan bli av den.....
 
Gråväder idag med, så det passar bra
med detta glada orange kort tycker jag!
Känner att jag behöver piggas upp lite...
 
Kram på dig!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Det var väl alldeles utmärkt med ett kort i orange. men jag håller med. . . . ingen vanlig färg hos mig heller. Du har väldigt många snygga detaljer. Toppen säger jag.
Kram Eva

Svar: Tusen tack rara Eva! <3 Behövde lite orange som lyste upp - idag kom solen - det är ännu bättre!
Kram! <3
MormorMargareta

2021-02-25 @ 16:44:02
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Orange är en färg som det strålar energi och glädje om, samt gult är ju en färg som ger energi så det är väl lite därför. Värme och ljusare tider är på gång. Efter en härlig promenad ska jag sätta mej och måla lite nu, vi ses!

Pssst Du ser det gav mej kreativ energi direkt, av att se ditt fina kort ;)

Svar: Härligt om jag kan trigga igång din kreativitet!Kram!
MormorMargareta

2021-03-01 @ 13:05:39
Postat av: Maria

Härligt kort med kotten och ger lite mysig höstkänsla med allt det fina oranga. Kram

Svar: Tack rara du - blir så glad över dina kommentarer! <3Kram!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:50:22
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0