18 januari -21 Happy tails...

.... heter en pappersserie från Bo Bunny.
som jag "hittat" i höst.
Läckra papper men också dekos
framför allt med hund- och katttema.
När då en av mina scrapvänner,
som också är matte till en härlig hund,
fyllde år nyss, 
blev detta kort till.
 
 
Ett slimlinekort blev det till Kerstin, 
vars hund är lite mer långbent
än den på bilden här ;-)
Allt kommer från Bo Bunny-setet,
utom "Grattis Kerstin",
som jag skrivit själv.
 
Jag klippte runt den nedre delen
på ovalen med text högst upp
för att kunna sticka in rektangeln under
och få plats med de söta tassavtrycken
här längst ner.
 
 
Även på baksidan syns tassavtryck
klippta från ett av mönsterpapperen
under min namnetikett.
 
Insidan blev helt odekorerad idag
eftersom jag ville ha mycket plats
att skriva till Kerstin,
nu när vi inte kan träffas och scrappa
och skratta och tjattra,
som vi brukar.
 
Nytt format, nytt sätt att göra kort
med ett "färdigt" konsept. 
Kul, men nog inte riktigt "min melodi".
 
Snöig promenad även idag.
Tyvärr verkar det bli varmare
och det började bli moddigt idag,
så vi fick bra motion. ;-)
 
Ha det gott!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Så fint papper, Nästan så att jag borde kika på det lite närmre, fast just nu har jag inte "plats" riktigt, i alla fall inte enligt plånboken. Jag har ju satsat på målandet nu ett tag så njaaaaeeeeeaaaa. Bestämmer inget just nu i alla fall.
Fina färger också passar fina kvinnor som Kerstin!

Kraaaam

Svar: Tack rara Ann-Marie! Ja visst är det läckra papper!! Idag tänker jag blogga ett "kattkort" med papper ur samma pappersserie - såå läckra!! Det passar en av kattälskarna i min vänkrets hoppas jag ;-)Kram på dig på kramens dag!!
MormorMargareta

2021-01-20 @ 19:59:24
Postat av: Åsa

Jättefint och passande kort till Kerstin.

Svar: Tack goaste Åsa! <3
MormorMargareta

2021-01-22 @ 07:18:51
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Tycker du fick till det bra trots att det inte är "din melodi" =) Mottagaren blev säkerligen väldigt nöjd ;) kram

Svar: Ja, det blev uppskattat av min vän! Det gjorde mig glad!Återgår nog till min "comfortzon" ;-)
Kram!
MormorMargareta

2021-01-24 @ 21:19:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0