17 juli-21 Semester...

.... är det för många nu och jag
har "semestrat" lite från kortmakeriet.
Det har faktiskt varit lite för varmt
för det mesta.
 
 
I skuggan har det varit skönast
och den här lilla "kotten"
har verkligen hittat en bra plats
i skuggan av sitt parasoll.
Kottestämplarna kommer från Penny Black.
 
Hade ett glittrigt mönsterpapper kvar
men de här stormönstrade papperen
är ju inte så lätta att använda på kort.
Här fick blomman växa bredvid
och motivet flytta lite ur fokus.
 
I övre hörnet satte jag 
en stor rosa blomma bakom papperen.
 
Textstämpeln kommer från Inky Wings.
 
 
Som vanligt använde jag distanskuddar
när jag monterade papperslagren.
 
Jag satte en hjärtepin bakom motivet
och blingade lite rosa.
 
 
Till kuvertet passade det storblommiga papperet
däremot perfekt, tycker jag.
 
 
Insidan med ytterligare en textstämpel
från Inky Wings (tror jag).
 
Jag ritade linjer med Distress Markers
i matchande färger runt skrivrutan
och satte utstansade hörn i övre hörnen.
 
 
Baksidan
 
 
Avslutar, som så ofta, med kortet och kuvertet.
 
Solen flödar även idag
och termometern visat 26 grader i skuggan.
Trots det har vi storstädat idag - puh!
Nu är det i alla fall klart
 och det blir att söka en plats i skuggan...
Kanske vi orkar ta oss till stranden
och få ett dopp!
 
Ha det skönt och välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhh så vilsamt och trevligt kort. Känner igen både papper och PennyBlackkotten. Tacksam stämpel.
Har suttit en stund och bläddrat i gamla blogginlägg. Och då dök du och Åsamia upp från scrapmässan i London. Ett tag sedan !!! Längtar verkligen till denna enorma mässa. Men nu är sonen i USA tillfälligt och mässan kanske är pausad. Och scraplusten är lite decimerad också. Vi får väl se framöver.
Ha det gott önskar jag dig.
Kram Eva

Postat av: Maria

Ja, semestern är här och värmen är lite väl hög, men nu börjar det rätta till sig och till veckan som kommer lovar de regn, låter fint =) Har inte heller skapat så mycket, men har iaf färglagt lite stämplar någon kväll så finns lite kort på gång till en regning dag då skaparlusten infaler sig ;) Ha de fint! Och grattis i efterskott =) kram

2021-07-25 @ 21:23:27
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0