14 juni -21 Guld och rött...

... och många glittrande snöstjärnor på detta julkort
(nummer 23 - alltså för förrs vekans kort.)
 
 
Fick ett set med underbara  julpapper
av en god vän, som vet att jag gör måånga julkort.
Där fanns bl a det vackra mönsterpapperet
som jag använt till det här kortet.
Minns tyvärr inte fabrikat.
 
Jag är en sväng i Stockholm nu
och glömde lappen hemma
där jag skrivit upp vad jag använt,
så idag kan jag bra tala om
det jag faktiskt kommer ihåg.
Kan inte springa ner i källaren och kolla ;-)
Om du undrar över något, så fråga gärna
så återkommer jag när jag kommer hem!
 
Har i alla fall stansat hörnen
med "stjärtstansen" och
nederkanten på guldet under den röda remsan
med enkantstans från Fiskars.
 
De facetterade röda halvpärlorna i hörnen
kommer från Panduro.
 
 
Tyckte det var bäst att låta mönsterpapperet tala
utan extra dekorationer.
Till det röda bandet med GOD JUL
har jag använt baksidan av mönsterpapperet.
Där dekorerade jag också
med ett par snöstjärnor stansade med
punch från Martha Stewart: glacial snowflake.
 
Lite distanskuddar gick det åt
vid monteringen idag också.
 
 
Insidan blev ganska lika
och med en skrivyta stansad med en cirkeldie
från Nellie's Multi Frames,
de som ger en prickad kant 
både runt hålet och den utstansade cirkeln.
 
Den läckra textstämpeln
kommer från ett set med julstämplar,
som jag glömt fabrikat på.
 
 
Cirkeln fick vara med på baksidan.
 
 
Till det här kortet nändes jag inte göra
matchande kuvert av mönsterpapperet
utan tog ett färdigt guldkuvert.
Jag brukar köpa på mig lite kuvert
i olika färger, när det är REA.
 
Ikväll regnar det i Stockholm
och jag, som just fixat och planterat lite
i våra balkonglådor
gläder mig åt hjälpen med extra vattning ;-)
Är så imponerad av naturens kraft.
 
Vi har inbyggda balkonglådor på balkongen här
med bra djup i, så jag försöker
få det lite fint med perenner.
Planterade en dvärgsyren för några år sen
men när vi nu inte alls var här i fjol sommar
var den alldeles torr och såg död ut.
Klippte ner, men grävde inte upp,
och tänk, nu har den kommit igen
med en massa fina rotskott!!
Ingen blomning i år förstås,
med den ser så lovande ut för framtiden!!
 
Tänk att jag inte kan låta bli att odla ens här ;-)
 
Ha det gott!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vissa mönsterpapper vill man liksom inte slösa bort på kuvert, när det finns andra lösningar ;) Blev jättefint kortet och några ytterligare dekorationer behövs inte. Mönsterpappret får tala för sig självt =) kram

2021-06-26 @ 14:40:17
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Juli juli eller Jul i juli. Allt beror på hur du betonar det hela...Ha en fortsann skön Jul...i *tihiii*

2021-07-13 @ 20:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0