1 maj -21 Rött, rött, rött....

.... passar väl på !:a maj,
men i det här fallet är det spillbitar ;-)
Rött, rött, rött passar julen också:
 
 
Här har jag använt en slimline kortstomme
och så plockade jag fram
en massa spillbitar, mest remsor, i rött.
Vissa var så små 
att man nog inte kan kalla dem remsor,
men fick vara med på en kant ändå ;-)
 
 
En söt liten julhÄngel fick bli motiv.
Vande att inte färglägga i så mycket rött
för att hon inte skulle "drunkna"
i allt det röda mönstrade.
Distress Markers + vattenpensel
använder ju jag.
 
I det här förstorade skicket
(om du tittat på datorn)
syns det ju bra att jag glittrat också
med Sakura Gelly Roll clear star #700.
 
 
Så här blev det
och hon "täcker ju upp" bra
för de "ofullständiga" små spillbitarna
du såg på första bilden.
Så bra när alla kan vara med!! ;-)
 
Stansade en röd smal scalloped kant
runt motivet
och dekorerade med stjärnor
eftersom hon har en stjärna i handen.
De här stjärnorna kommer från en påse
med massor av stjärnor
i olika färger, som Åsa kom med en gång.
Köpta på Dollar Store.
 
 
Textremsan kommer från kanten av något julpapper,
som jag skurit av och sparat,
ekorre som jag är,
och nu kom det ju till pass...
 
you är stansat med anonym die
som hör ihop med "miss",
fast här passade ju bara "you".
 
 
Fortsatte med remsor även på insidan.
Flera av dem är såna där
avskurna kanter på mönsterpapper
av olika märken, som jag sparat.
 
Den fina textstämpeln är från Jess Ink.
 
 
På baksidan fick några av
mina smalaste spillisar
en chans att vara med idag.
 
Har köpt en förpackning med kort och kuvert
i det här formatet, så kuvert till finns,
men är ju inget att visa här.
 
Kul att utmana sig lite med ett nytt format,
men inte någon hit än så länge
för mig i alla fall...
 
Snålt med hänvisningar till vad jag använt idag.
Det beror på att jag är i Stockholm
och inte kan kila ner i källaren
och kolla när jag glömt.
Fråga om det är något du undrar,
så svarar jag när jag kommit hem.
 
Solen lyser, men det blåser snålt
så att sitta ute och mysa i solen
är inte så lätt.
Nu ger vi oss dock ut på promenad.
Det har blivit nån mil om dagen
sen vi kom hit....
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Blev ju jättefint med spillpappren och på insidan har du ju fått till det riktigt fint =) Den som spar den har ;) Skönt att komma iväg och kolla till lgh med och att ni fått vaccinet. Lite friare blir man ju iaf =) kram

2021-05-02 @ 15:20:31
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Men oj, vilket fantastiskt julkort, sen denna magiska färgläggning. Jag älskar det här kortet, något så oerhört!!! Love, Love, LOVE! Insåg att jag behöver göra en grej när jag ser detta kort, jaja. Det blir nog tid till det också!
"Underbart är kort", det gamla slitna uttrycket, men passar utomordentligt bra här ju...*fninss* tihiii

Kraaaam

2021-05-10 @ 20:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0