27 november -21 Terminsslut...

... i vår lilla onsdagsgrupp
där vi träffas och pysslar.
För tillfället gör alla kort,
men på vår julavslutning
blir det ljusstöpning och julklappsspel.
 
Den som håller i våra träffar
och fixar och donar
samt den som bjuder hem oss 
på ljusstöpning varje år
ville vi tacka lite extra
med present och tackkort.
 
 
Jag fick äran att fixa tackkort.
Det fick bli ganska enkla kort
eftersom vi var i Björkebo
tills strax innan ljusstöparträffen.
 
Fina papper, som jag fått av en vän,
kom väl till pass!
Vimplar är ju aldrig fel
och om man har så vackra papper
är det extra roligt.
 
Tyvärr ljuger fotot om färgen på blomman,
som i verkligheten är
identisk med den mörkare turkos
på det brunblommiga mönsterpapperet.
 
Tack är stansat med en die från Gummiapan
av en guldkartong, som Kjells rakvatten kom i.
Den räckte även till bladen,
som stansades och embossades
med punchar från Floral Punch.
 
 
Till det andra kortet använde jag
en älskad spillbit, som jag "klappat" länge.
 
Jag tog en guldig kortstomme.
Stansade nederkanten på en svart cardstock
med en blomkantstans från ek-success.
Sen stansade jag ett guldpapper
med samma kantstans både upptill och nedtill
och monterade den fina blommiga spillbiten på.
 
Några halvpärlor i guld fick pryda de svarta blommorna.
 
Spillbiten räckte till lite dekor även på insidan,
men den visar jag inte idag.
 
Har haft en massa trassel med datorn
men Tricom fixade den och en ny mus åt mig idag.
Är såå tacksam!
 
Ha nu en fin adventshelg!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefina kort, och så fina live också.

Svar: Tack goaste Åsa! <3
MormorMargareta

2021-11-27 @ 21:09:29
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Så smart sätt att använda spillpapper på, att göra vimlpar av papper som ändå passar ihop och få ihop enkla och vackra kort. Det andra kortet blev med fint. Ibland är det svårt att använda vissa papper som man fallit lite extra för, men när man använt dem får man ju anledning till att köpa nya som man faller för =) kram

2021-12-01 @ 21:30:06
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0