14 oktober -21 Generösa vänner...

... har jag ju, som du kanske förstått!
 
 
Både Majas fina skridskopapper
och de här underbara skridskorna
fanns i det fina paket en go vän skickade
via sin man som passerade Gävle.
Oj vilken inspiration jag fick!!
Tack goaste Ann-Marie!!
 
Använde även här en vit färdig kortstomme
och stansade ut mönsterpapperet
med die från Cherry Lynn Silver Stacker Layers:
L12 Frensh Flair Classic
samt en marinblå kant med tillhörande
XL 13 French Flair Scalloped.
Roligt med lite andra former ibland.
Kombinerade det med en prickig cirkel
stansad med Nellie's multi frames MFD085
och en scalloped kant stansad med
die från Cottage Cutz:
Nesting stitched scalloped circle set.  .
 
 
Hängde upp skridskorna med
ett guldigt band i en hjärtebrad
och jag använde en annan att fästa 
God Jul-stjärnan, som jag stansat
med die från Rox stamps julkalender -19.
Jag klistrade den på en bit guldpapper
och klippte ut stjärnan med guldkant.
 
Dekorerade också med en snöstjärna
stansad med Memory Box Rizza snow flake
och några mindre utstansade snöstjärnor
samt en guldig stjärna och halvpärlor i guld.
 
 
Insidan med likadana stjärnor
som på framsidan
men monterade på mörkblå cirklar
för att framträda på den ljusa prickiga bakgrunden.
Satte dit en guldig peel off med God Jul
och en liten guldstjärna.
 
 
Baksidan
 
 
 
 
Kuvertet av det prickiga Majapapperet.
 
 
Kort och kuvert.
 
Hemma igen från Stockholm.
Bäst att gå till sängs
för imorgon bitti börjar "källarmarodörerna" igen.
Nej, jag är såå glad att de kommer
och tar bort allt blött från golv och väggar,
så de kan börja torka på riktigt!
 
Fredag imorgon - snart helg - härligt!
Kul att du tittade in här - välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Varsågod, älskade Margaretha. Det är ofta som jag bara tänker att jag ska och denna gång gjorde jag det också och tack vare att gubben då skulle den vägen kunde jag lägga i en hel del för det skulle inte packas och skickas. Nu var det bara att stoppa i lilla "brevlådan" Så var det ju så passande nu när du förlorat lite papper och behövde uppmuntran och här har det liksom värmt oss senaste tiden då jag målat mestadels. Så då gjorde jag två flugor på smällen...tihiii

Kraaaaaaaaaaaam

Svar: Än en gång tusen tack goa Ann-Marie!! Ja du ser ju att dina papper och dekorationer dyker upp både här och där!!Nu är de insorterade med alla andra papper, spillisar och dekos, så snart minns jag inte längre avsändaren på de olika gåvorna. Om de ska bli använda gäller det ju att de blir "integrerade" i mina samlingar ;-)
Här blev det mycket från dig!! Tack för inspirationen!! <3 Kram!
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:32:47
Postat av: Maria

Härligt att du fått så mycket fint av dina scrapvänner, vilket kort du skapat! Magiskt vackert! Ser du min mailadress när jag kommenterat? Du får i så fall gärna skicka mig din adress så jag också kan få ge ett litet bidrag till din scrapping med lite spillpapper och annat =) Om du vill ;) kram

Svar: Tack goa Maria för dina besök och rara kommentarer! Du ska veta att de betyder mycket för mig , även om jag ibland är sen med att svara.Det är som att de flesta av våra rutiner rubbats av denna översvämning - livet är inte sig likt. Det bästa sättet för mig att få ro och avkoppling är att plugga in nån musik eller talbok i öronen (för att slippa höra hantverkarna) och stänga in mig i matrummet/kortmakeriet.

Jag är verkligen så glad och tacksam för rara gåvor från scrapvänner - men inte beroende av dem, för även om många fina papper drunknade i vattnet så har jag de flesta kvar - de stod högre upp.
Spillpapperen däremot gick inte att rädda, de stod på golvet sorterade i sina plastfickor och det var ett stort jobb att skilja plast från papper vid återvinningen ;-) blött och eländigt som det var.
Mailar dig gärna, och vill också gärna ha den adress.
Ha det gott!
MormorMargareta

2021-10-26 @ 21:03:04
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0