15 oktober -21 Snabba julkort...

.... behöver man ju göra ibland
om man ska göra så många som jag.
Visar idag ett par enkla snabba.
 
 
Tänk vilka vänner jag har!
Det här underbara mönsterpapperet
fanns i en av högarna
som jag fått av en scrapvän.
Med så vackert papper behövs inget annat motiv.
 
Tog ett färdigt kort och kuvert i silver,
en vinröd kant runt,
vinröda band
och halvpärlor i silver.
Hörnen är stansade med den konkava hörnstansen
från ek-success.
 
Dies till God Jul och bakgrund
kommer från en av Rox stamps julkalendrar.
 
 
Insidan med textstämpel från Reprint.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet och silverkuvertet.
 
 
De här papperen och bilden fanns i en annan gåva,
liksom god jul-skylten.
Snöstjärnorna har jag också fått.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
Tänk vilka vänner jag har!!
 
Man kan gråta av olika anledningar.
I måndags var jag så trött och stressad
av allt oljud i huset att tårarna rann.
 
Sen fick jag en paus 
och vila i lugn och ro i vår lya i Sthlm
och kände mig mycket bättre.
 
Idag rann tårarna igen - av glädje och tacksamhet.
I vår postlåda låg ett blått kuvert till mig
fullt av papper, spillbitar och motiv
från en go scrapvän,
som jag aldrig träffat annat än på nätet!!
Tänk vilka vänner jag har!!
 
Ha en fin helg!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Titta, titta. Ja det där pappret är fint. Jag tyckte detsamma. Det finns ingen anledning att sätta på mer saker då.

Kraaaaaaam

Svar: Ja, Ann-Marie, det var ett superfint papper det blommiga, men också den söta tomtegubben triggade igång inspirationen! Tusen tackkramar!! <3
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:21:46
Postat av: Maria

Fina kort! Härligt när det också kan gå snabbt att skapa dem. Måste nog mina göra i år för jag har inte hunnit börja ännu och jag måste även öka på förrådet av "vanliga" kort för det börjar verkligen sina =D /Maria

Svar: Tack! För det mesta tar det tid för mig - jag flyttar på papper, motiv och dekorationer, ibland i det oändliga kan jag tycka, men ibland bestämmer jag mig för att det får bli lite snabbt och enkelt - "hur svårt kan det vara??"Lycka till med skapandet!!
Tack för alla dina besök och rara kommentarer!
Kram!
MormorMargareta

2021-10-26 @ 21:01:17
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0