18 oktober -21 White christmas...

... verkar det kunna bli i år,
åtminståne i norra Sverige.
Har sett härliga snöiga väderbilder
på TV de sista dagarna.
 
 
Blev inspirerad att göra ett riktigt snöigt julkort
av det och av det fina motivet jag fick
i påsen av min scrapkompis.
Där låg också den stora fina snöstjärnan
som sitter i hörnet.
 
Letade bland mina kvarvarande spillpapper
och hittade lämplig spillbit
och valde en djupblå cardstock
till kanter bakom både mönsterpapperet
och motivet.
Jag har stansat scalloped kanter,
runt motivet med die från Spellbinders
och runt kortet med die från Cherry Lynn.
 
Stansade också ut rådjursfamiljen
och ett par granar (vet ej fabrikat på dies)
 
De olika guldstjärnorna ur mina gömmor
tror jag att jag från början fann 
på Panduro och Slöjddetaljer.
De har legat bortglömda ett tag.
Så synd, när de kan tillföra så mycket!!
Koboltblå bling i mitten.
 
 
Julhälsningen stansade jag
med både blått och vitt
och monterade med lite förskjutning
så det blev en vit skugga.
Textdien kommer från Gummiapan.
 
Glittrat runt kanterna med
Sakura Gelly Roll clear star #700
(fast det inte syns så mycket på fotona)
och på granarna med Stickles Diamond.
 
 
Insidans kant är det som blev över
när jag stansade kanten till framsidan.
 
Här blev det en utstansad ren (MD LR 0179),
utstansade snöstjärnor (Magic card dies MCD 001) 
tror båda är från Nellie Snellen
och text stämplad med gammal stämpel från Reprint.
 
 
Enkel baksida.
 
Något matchande kuvert blev det inte idag
när det var en spillbit jag använde.
 
Kul att vara i julkortsflow!
Är du det också??
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: sara s

Underbart kort! Nä, inget flow alls för min del…

Svar: Tack - så roligt att du gillar det!Bara lugn - inspirationen brukar komma tillbaka! "Klappa lite papper" så länge, det brukar hjälpa mig ;-)
Kram!
MormorMargareta

2021-10-19 @ 09:34:39
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Ja, maken sa det. Han jobbar uppåt landet igen, varvar Umeå med Ö-vik. Så vi får klara oss en vecka till jag och yngsta dottern. Men det går bra.
Mysigt kort också. Det får mej att längta efter mysigheten med snö, ute på promenad och sen in och dricka en kopp te eller varm choklad.

Kraaam

Svar: Inte alls nån snö här än - så ovanligt varmt, idag 29/10 hade vi +17!!!Fast promenera går ju bra ändå!!
Roligt att du gillade kortet!
Kram! <3
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:07:54
Postat av: Christin

Så vintrigt och vackert kort.
Många moment...alltid finast då.

Svar: Tusen tack - så glad jag blir!Kram!
MormorMargareta

2021-10-22 @ 08:28:22
Postat av: Maria

Ojojoj så vackert kort, vilken framsida! Man får verkligen en vinterkänsla när man tittar på det och fint med djuret på bilden samt familjen nedanför. Så vackert! kram

Svar: Tack min vän - det var min mans favoritkort av årets julkort. Jag tycker det är roligt att försöka variera mig och då är det roligt med "input" från andra scrappare. Då blir det inte bara sånt jag själv valt och det inspirerar!Kram!
MormorMargareta

2021-10-26 @ 20:57:35
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0