19 oktober -21 Little sweet robin...

... är julfågeln framför andra
i England, har jag förstått.
Den här vackra bilden
fick jag i en gåvopåse av en vän.
Mönsterpapperet fick jag av en annan.
 
 
De matchade varandra så bra
att de fick samsas på samma kort.
Här fick det bli de klassiska julfärgerna
rött och grönt.
Stansade den gröna cardstock
jag använde som ram
bakom mönsterpapperet
med en kantstans från Fiskars
i nederkanten.
 
Ramen runt motivet är stansad
med en die från Spellbinders,
som ju matchar nederkanten bra.
 
 
Den fina snöstjärnan är stansad
med die från Pennt Black.
 
Tog upp järneken från motivet
med din lilla spillbiten
och en stansad järnekskvist i hörnet.
 
God Jul är stansade med die från Gummiapan.
 
 
Insidan med samma papper.
Snöstjärnorna, glacial snowflake,
är stansade med punch 
från Martha Stewart.
 
En av mina favoritjulstämplar
från Reprint.
 
 
Enkel baksida med Fiskarskanten
men något matchande kuvert blev det inte
eftersom kortet är gjort med spillpapper.
 
Nu har vi flytt till Stockholm igen
från det otroliga oljudet
när de bilar bort betong från källargolvet.
Man kan inte vara inne - man hör inte ens vad man tänker!
Vi har tur som har ett alternativ!
(Om vi inte varit pensionärer
hade vi ju inte varit hemma under dagarna,
så då hade problemet varit mindre.)
 
Ska bli skönt att få sova "tills jag vaknar" imorgon.
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men titta, Pip Larsson Omgiven av fina lager av papper och dekorationer! Förstår att du mår bra där du sitter. Med tiden kommer du få byta bo, pröva dina vingar. Må så gott hos goa Margaretha, hon sprider smulor till alla hennes vänner - stora som små.

Svar: Älskar rödhakar - men här finns de aldrig till jul. Har de flyttat till dig eller längre söderut??Kram på dig min vän! <3
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:00:10
Postat av: Maria

Fantastiskt vackert julkort och rödhakar är ju fantastiskt vackra att titta på =) kram

Svar: Ännu ett motiv jag fått. Rödhakar har vi här ibland - men inte på vintern, då har de nog dragit söderut!Tack för ditt besök och din uppmuntran!
Kram!
MormorMargareta

2021-10-26 @ 20:55:49
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0