14 september -21 Höstutmaning...

... efter en skiss var jag med i förra veckan.
Passade då på att göra ett Grattiskort
till en god vän, som fyller år på hösten.
Eftersom hennes födelsedag
var när vi hade det som mest kaos
efter övenvämningen,
blev det lite försenat - men hon blev glad ändå ;-)
 
 
Använde papper som överlevt badet
samt en bit orange tyll,
som dekorerade en blomsterbukett
i höstfärger som jag fick.
Matchade den mönstrade cirkeln
med höstfärgade löv ur mina gömmor.
 
Längst ner stansade jag kanten
med en kantstans från Fiskars.
 
Bling och halvpärlor från BoBunny.
 
 
Jag använde en ny höstflicka från hÄnglar,
färglagd med Distress Markers.
Textstämpeln är från InkyWings
men jag tror den kanske finns hos
hÄnglar & Wings nuförtiden.
 
 
Insidan med en fin grattisstämpel.
Är i Björkebo nu och har inte tillgång
till mina stämplar,
så kan inte tala om fabrikat,
men om du gärna vill veta så fråga
så återkommer jag så snart jag kommer hem.
 
Har glittrat på löven med penselpennan
från Melissa Franses
och utmed papperskanterna med 
Sakura Gelly Roll #700.
 
 
Det orangemönstrade papperet
var helt och räckte alltså även till kuvert.
 
 
Baksidan med den utstansade ovalen
som blev över från insidan.
Som du ser tydligt här
är papperet skarvat på mitten.
På insidan har jag dolt det under lövet.
Jag får ju lov att göra så
för att få papperet att räcka
om jag vill kunna göra ett kuvert också.
 
 
Kortet och kuvertet som vanligt.
 
Vi har nu vilat från kaoset hemma här i Björkebo
där vi njutit lugn
och höstväder av alla slag:
regn och sol i vanlig höstblandning.
Såå skönt - men imorgon bär det hem
för att ta itu med allt igen:
besiktningsmän, jakt på magasin,
sanerare och snickare.
Puh!!
Tur att jag har möjlighet att koppla av
med lite kortmakeri mellan varven,
annars skulle jag nog inte klara upp det här.
Skapande ger mig ro i själen.
 
Hoppas du har en fin septembervecka!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jag känner mej som en förmögen kvinna, jag har ju fått detta fantastiskt vackra kort och med tanke på vad som hände så är jag så in i bomben imponerad att det kom så fort och vansinnigt läckert. Tack snälla, rara du. Det kommer värma mej HEEEEELA hösten!

Kraaaaam

Svar: Tack snälla för rara ord! Klart du skulle ha ett kort - men liite sent blev det allt ;-) Det gällde ju att hitta material, som inte var vattenskadat!Tusen tack också för lådan med scrapgoodies, som jah idag fick hämta när din man passerade Gävle. Jag är rörd till tårar av din omtanke!!
Kram!!
MormorMargareta

2021-09-17 @ 22:59:06
Postat av: Maria

Vilket härligt höstkort och sån fin stämpel! Kortet får en att verkligen längta efter trädens höstfärger som lite smått är på gång här nere i söder, men inte ännu har kommit med fart. kram

2021-09-26 @ 13:52:21
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0