17 september -21 Inte guld...

... allt som glimmar... men...
I rensning av förstört material
och flytt till ett provisoriskt kortmakeri
kom det fram en hel del bortglömda saker.
De här blåmönstrade utstansade julkulorna t ex.
  
 
De är stansade med en die från Marianne Design:
     Christmas bauble, som var med i en tidning:
Cardmaking & Papercraft
för flera år sen.
Jag stansade ut passande cirklar i guldpapper
och monterade dem på.
 
Snyggast blev de mot koboltblå cardstock
och med guldiga tillbehör tycte jag.
 
Vit kortstomme, guldkant och en
trådsmal vit kant under cardstocken.
Sen hängde jag upp kulorna i guldsnören
och knöt små guldrosetter.
 
Jag stansade ett lite snirkligt God Jul
i både vitt och guldpapper och klistrade ihop
med lite misstämning så det vita skuggade,
monterade alla papperslager med distanskuddar
och rosetterna med limpistol
innan jag avslutade med halvpärlor i guld.
 
 
Insidan fick snöstjärnor i guld
och en gammal goding till textstämpel.
Undrar hur länge jag haft den??
 
 
Superenkel baksida.
 
 
Till det här kortet var det självklart
med ett guldigt köpekuvert.
Ibland blir det enkelt och självklart - det behövs!!
Har nu 33 kort i julkortshögen
(alla inte visade här än)
men vecka 37 är ju snart slut....
Får nog bli lite fler snabbscrappade i helgen ;-)
 
För er som undrar hur det går med källaren
(som blev översvämmad undet störtregnet 18/8)
så går det lite framåt med besök av skadereglerare
och idag de som ska packa det sista i källaren
och köra iväg mycket för magasinering.
Sen väntar vi på sanerare
som ska riva och torka,
men såna saknas det i Gävle förstås
efter detta skyfall!!
T å l a m o d !!!
 
Skön hösthelg önskar jag dig!
Kram och välkommen åter!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Så trist är det, massor med jobb och sånt som inte går att ersätta med nya som är ovärderligt, inte nödvändigtvis dyrt heller. Skönt att inte allt blev förstört, men allt jobb som det innebar och att behöva avbryta er tur i Björkebo! Tålamod är inte alltid min starka sida.

Kraaaaaaam

Svar: Ja du har så rätt - det tråkigaste jag var tvungen att kasta är sånt som inte går att ersätta: gamla foton, brev från min mamma, foton på barnbarnen och deras första teckningar etc etc.Men - vi är friska och får ta det som det är ;-)
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-09-17 @ 22:41:30
Postat av: Ann-Marie

Men ett fantastiskt fint kort har du gjort - men jag är inte förvånad för det du rör blir till guld, även sanden tror jag. Det är väl tvärsom i texten men hela jag är tvärsom och allt du rör blir till guld.

Svar: Tack för din uppmuntran! <3
MormorMargareta

2021-09-17 @ 22:48:58
Postat av: Maria

Fint med julkulorna, enkelt och stilrent =) Fina rosetter. Skönt att det gå framåt med källaren, men förstår att man vill få det klart nu! Svåra tider, många som blev drabbade. Tråkigt =/
Kram

2021-09-26 @ 13:50:20
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0