18 september -21 Tomten inspirerar...

... så det blir lättare att skapa julkort.
Den här fina kommer från Pernilla Nilssons penna.
 
 
Visst är han söt tomtegubben
med sina fina skor
och hjärtat på rätta stället!
Färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
 
Placerade honom bland en massa julgranar
på ett papper från 2011 - gammalt alltså
och finns kanske inte att få tag på
men är från Fancy Pants Design.
 
 
Här är hela framsidan av kortet.
Satte en matchande turkos cardstock bakom
och klippte ut den översta raden granar
och satte blingstjärnor i toppen på dem.
 
God Jul-dien kommer från Rox Stamps
och den har jag lagt Glossy Accent på
för att ge den mer glans och volym.
 
 
Här ser du hur alla papperslager
är monterade med distanskuddar
för att ge lite dimension år kortet.
Den smala röda kantens cardstock
har jag skurit bara en cm bred
(alltså tagit bort rutan i mitten)
för att spara både cardstock och porto.
 
 
En hel förpackning med kort och kuvert
stod på golvet och blev vattenskadad
men jag har räddat halva kortstommarna.
Här har jag använt två
och satt ihop dem med "gångjärn".
 
Samma mönsterpapper som på framsidan
men med urklippta granar i nederkanten.
De fick stjärnor av "spill" från tidigare stansningar.
Brukar spara sånt som verkar användbart
i en liten ask.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Kuvertpapperet kommer från samma pappersserie
och mönstret i miniatyr finns med 
på några av granarna.
 
 
Samma papper fick också pryda baksidan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart vackert kort! Som alltid välgjort med så många fina detaljer. Tomtegubben är såååå söt.
Jag beundrar dig som, trots allt översvämningsjobb, hinner producera så mycket. Men, skapandet ger ju kraft.
Kram Britt

Svar: Tack raring! Ja det är tur att jag kan sätta mig i mitt provisoriska kortmakeri (f d matrummet) och låta tankarna syssla med annat än packning av allt som återstår av det som funnits i källaren och inte fått sluta på soptippen och hur det ska magasineras.Det håller mig uppe!!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-09-19 @ 09:14:23
Postat av: Ann-Marie

Se att du satt och knåpade ihop ett kort i lördags i väntan på att få ordning och få något mera att göra fint av.

Kraaaam

2021-09-21 @ 21:14:25
Postat av: Maria

Åh, vilket fint mönsterpapper med granarna på och så smart att klipppa runt det översta raden så de syns ännu lite bättre. Så läckert kort! Och tomten är ju himla fin. kram

2021-09-26 @ 13:47:13
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0