19 september -21 Utmanad....

... blev jag - ja jag var med i en utmaning
där man skulle skapa utifrån en skiss
och dessutom använda spillpapper.
Jag följde skissen ganska precis
och det här blev resultatet:
 
 
Hittade några matchande spillbitar,
samt också en cardstock,
som jag tyckte "lyfte" de andra papperen.
 
Stansade också några små fjärilar av spill,
satte dit ett par blommor och lite halvpärlor.
 
 
Distanskuddar - jag säger bara distanskuddar!
Det är något som går åt mycket av här.
Köper dem på Biltema.
 
Grattis är stansat med en die från Rox.
 
 
Insidan
Hörnen är, precis som på framsidan
stansade med konkav hörnstans från ek-success.
 
 
Enkel baksida 
och idag blev det ett kuvert
som hör till kortbasen,
eftersom det är ett spillpapperskort.
 
Söndagen är strax slut.
Hoppas du haft en fin helg!
Åsa har hjälpt mig att köpa en IKEA-hylla
och montera den idag - TACK!! -till mitt
provisoriska kortmakeri.
Skönt att kunna bringa lite reda
i kaoset och sortera.
 
Fler kort kommer - att skapa är en lisa för själen!
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

I söndags gjorde jag inte jättemycket, gubben skulle ju norrut på jobb - som du vet - så jag följde med honom till hans jobb så han fick grejerna med sej och en låda med lite smått och gott - sen var jag till en kompis och hämtade sticklingar (palettblad) och sen var det ju dags att fixa mat, ut med hunden i skogen, Izza fixade mina naglar fina igen. Sen fick jag ett trevligt och värmande samtal, så det lever jag på än. en nog känner jag att gubben inte är hemma. Hjärtat är lite smått håligt, som en ost. Det fattas lite för att bli helt.
Nu blir det lite tv och sen ska jag skjutsa äldsta dottern till pojkvännen.

Kaaaaaaam

2021-09-21 @ 21:20:41
Postat av: Ann-Marie

Men vänta, det är ju ingen större utmaning - använda spillbitar - du är ju queeeen of spillbitar!

Kraaaaam

2021-09-21 @ 21:26:35
Postat av: Maria

Kul att skapa efter en skiss, det har jag bara testat på en gång tror jag =) Kortet blev hursom fint =) Bra att använda upp spillpapper, måste jag försöka bli lite bättre på. Kanske ett smart sätt att göra lite snabba, fina kort nu när jag behöver bygga upp kortlagret lite. Tack för tipset/påminnelsen! kram

2021-09-26 @ 13:44:01
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0