8 augusti -22 Träd i kruka...

... och ett sött fågelbo
fanns i ett kuvert jag fick av en vän.
De fick inspirera till dagens kort.
 
 
Det är ju lite kul att testa
att göra kort i en annan stil
än jag brukar göra.
(Så lätt att fastna i sitt trygga hörn)
 
En fin tag i en stil som matchade
hittade jag också.
Stämplade dit en kram
med en clearstamp från JessInk.
 
Använde en cirkel som fanns kvar
från nåt tidigare projekt
som bakgrund och satte dit
en scalloped ljusgrön kant
stansad med en Spellbinderdie.
 
 
Stansade ut ett par blommor ur en spillbit
med min Floral Punchstans.
 
Ett rosa pärlband och en rosett i organza
samt bling förstås.
 
Att montera pärlband är inte lätt.
Jag drar en sträng av bokbindarlim
med hjälp av limflaska med smal topp
och en linjal.
Sen låter jag den torka lite
innan jag trycker dit pärlbandet.
 
Rosetten fäster jag med limpistol.
 
 
 
Som du ser är de olika lagren
monterade med distanskuddar.
Jag köper dem på Biltema
och klipper sen till i lämplig storlek.
 
 
Insidan fick en bit av samma spillpapper
som cirkeln på framsidan
med utstansad oval att skriva i.
Tänker stämpla en text där också
när jag vet vem som ska få kortet.
 
Dekorerade med spets, bling
och fjärilar i olika storlek av en spillbit,
utstansade med Martha Stewarts punchar.
 
 
Enkel baksida och bara ett vitt köpekuvert
som hör till kortstommen,
eftersom kortet är gjort av spillbitar.
 
Augusti har kommit med värme igen.
Igår var jag och badade med Åsa.
Såå skönt och lagom varmt i vattnet
för en simtur.
Såå mysigt!!
Augusti betyder också mörka kvällar
och det är riktigt mysigt det med!
 
Imorgon drar vi upp till Björkebo igen.
Slipper ladda för höstterminen
som pensionär.
Skulle aldrig orka det nu när jag är så trött!
 
Hoppas du får en fin augusti!
Kram på dig!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint ihopkomponerat kort och så härliga mjuka färger. Väldigt fint med pärlbandet. kram

2022-08-10 @ 19:56:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0