3 december -22 Titt-ut-nisse...

... i blomkrukan.
Så snopen jag skulle bli
om en liten tomte puttade upp julstjärnorna
ur krukan och tittade ut!! ;-)
 
 
Som så ofta inspirerades jag av
Pernillas fina motiv,
som jag färglagt med
ZIG Clean Color real brush och vattenpensel.
 
Jag stansade ur motivet med en cirkeldie
men lät lite av luvan sticka utanför.
Om du vill vet hur man gör det
så finns en demo HÄR.
Sen monterade jag det på en kakservett.
 
Det fina mönsterpapperet är en spillbit
och jag kompletterade med guldpapper.
 
 
 
 I hörnet en julstjärna utstantad i en spillbit
samt blad, utstansade och embossade
med punchar från Floral punch.
 
Textstämpeln är en gammal på träkloss.
 
Avslutade med lite röda halvpärlor.
 
 
 Spillpapperet räckte inte till insidan,
så där blev det grön cardstock
med guldkant bakom.
 
Stansade en cirkel med die från Memory Box
som jag stämplade med hjärtcirkel
och textstämpel från JessInk.
Monterade den på en kakservett.
 
I två hörn satte jag Holly Corner B184,
die från Cherry Lynn Design,
som jag prydde med "bär"
i form av röda halvpärlor.
 
Inga distanskuddar idag
eftersom kortet får skickas 
i platt köpekuvert.
 
 
 Sista biten av spillpapperet
fick pryda baksidan.
 
 
Grönt köpekuvert från Kristinas
passade bra tycker jag.
(Kortet som hörde till får jag använda
en annan gång.)
 
Slut för idag!
Kram och välkommen åter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0