22 januari -22 Julkort v 3

Trodde ärligt talat
att det inte skulle bli något julkort
den här veckan.
Covid-19 har tagit bort all min kraft
och inspiration.
Slötittade lite på mobilen
och såg fina julkort av Maria Ögren
och liftade hennes upplägg.
Tre dagar i korta pass
tog det att få till det här!!
 
 
Den söta snögubbestämpeln har jag lånat
av en scrapvän på höstens träff.
En sån skulle verkligen kunna få bo hos mig!!
 
God Jul-stämpeln från Ka-boks
är också ett lån, som jag så lämpligt
hittade i min jullåda.
 
Mönsterpapperet är Maja Designs Vintertid: raggsockar
och spillbitar av ett snöstjärnepapper,
som jag tror kom från Panduro.
 
 
Den scalloped kanten är en die
från Cherry Lynns Nesting dies-serie.
Använde den att stansa kanterna
till remsan på mitten.
Man kan ju använda den
som "kantdie" också.
 
Motivet är utstansat med en Spellbinderdie
och den röda scalloped kanten bakom
med den matchande spellisen.
Färglagt med Distress Markers,
som vanligt.
 
 
Insidan med kant av spillet
från framsidans kant.
 
Textstämpel från Jess Ink.
Snöstjärnorna, Glacial punch
är stansade med punch från
Martha Stewart, liksom de på framsidan.
 
De glittriga detaljerna, 
som går fram dåligt på fotona,
kommer från pennan Sakura Gelly Roll
clear star #700.
 
 
Kuvertet av "raggsockspapperet"
 
 
Baksida med lite av snöstjärnepapperet
under min namnetikett.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Glad att jag orkade ända hit med bloggen idag.
Nu får jag vila en stund.
Är lite degig i hjärnan också - hoppas att det
beror på covid - så det går trögt
med allting...
 
Hoppas du slipper det här eländet!
Var rädd om dig!
Kram - virusfri på distans!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart vackert kort med härliga snögubbar som du färglagt så fint. Vackra Maja-papper och snöstjärnor. Du kan verkligen få fram riktig julstämning!
Vilken otur att du "åkt på" Covid-19, ingen tycks undkomma, trots vacc. Hoppas du snart är pigg igen.
Kram Britt

2022-01-23 @ 09:28:35
Postat av: Ann-Marie

Supervackert, Hoppas att all kraft återkommer fort och att inte resten av fina familjen får eländet.

Kraaaaaaaam

2022-01-23 @ 16:13:09
Postat av: Maria

Så fint kortet blev, då gör det inget att det tar tid när resultatet blir så fint =) Hoppas du repar dig snart från covid, jobbigt att känna sig seg i kroppen. Krya på dig! kram

2022-01-25 @ 19:54:29
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0