5 juli -22 Glömsk...

... är jag ju och när jag flyttar
fram och tillbaka mellan Björkebo och Gävle
i början av sommaren,
är det lätt att ett och annat
blir kvarglömt här eller där.
 
När jag nu kom upp till Björkebo
visade det sig att min kamera
låg kvar hemma.
 
Två grattiskort var akuta att göra
och snabbt posta,
så jag fotde framsidorna
snabbt med mobilen - mer hanns inte.
Det blev två ganska så olika kort ;-)
 
 
Här är det ena till en 27-årsdag.
De söta små siffrorna i hjärtat
fanns med i Skapad av's julkalender -21.
Bokstäverna i namnet är stansade
med alfabet ur Rox-kalendern -18,
så elegant font!
 
Gratulerar med stjärnor och hjärta
kommer också ur en Roxkalender -20.
Kompletterade med stjärnor
stansade med dies från Nellie's multi frames:
Point Stars.
Allt stansat ur en rakvattensförpackning,
alltså verkligt "scrap" ;-)
 
Mönsterpapperen jag använt
kommer från min spillpapperssamling
och ett guldpapper till kanten.
 
Blomman kommer från en scrapvän
som gjorde en liten samling fina
och gav mig till present.
Bladen stansade med en gammal
die från Magnolia.
 
 
En av mina vänner har fått svårt att se klart.
Hennes födelsedagskort har därför
starka kontraster.
Jag använde svart papper som kanter
och stansade GRATTIS med
Rox stora die i svart.
 
Blommor (som min vän älskar)
i kontrasterande färger
och en fjäril jag klippt ur någonstans.
Den passade bra i färg och syns nog.
Blommorna kommer från YouDo
och bladen är stansade och embossade
med punchar från Flower Punch.
 
Nu har Åsa och hennes Magnus
varit hos oss ett par dar
och hade med sig min kvarglömda kamera.
Åh så skönt!!
 
Hettan har gett med sig 
och vi har mer "svenskt sommarväder"
med för mig skönare temperaturer
och en och annan regnskur.
 
Ha en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fina kort båda två. Älskar när man använder material som inte är rent scrapmaterial utan hittar på andra ställen. Smart med de starka färgerna och svart när vännen ser lite sämre. kram

2022-07-05 @ 21:06:54
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0