27 juni -22 Grattiskort...

... till Jessica alias Tussan (Jess Ink) 
som fyllde år igår.
Kortet är skickat
men Tussan är bortrest,
så jag har skrivit till henne på fb
att hon kan förhandstitta här
på sitt kort.
 
 
Jag har använt stämplar 
från Jess Inks sommarkalender,
både det supersöta monstret med vattenmelonen,
Grattistexten på tråd och texten i hjärtat.
 
 
Mönsterpapperen är ur spillpapperssamlingen
och en kakservett tittar fram bakom.
 
Rosor och halvpärlor fick dekorera.
 
 
Även insidans textstämpel kommer från Jess Ink.
Dekorerade med små platta blommor och blad,
Ysom jag glittrat med Spectrum Noirs
penselpenna Sparkle crystal clear.
Tycker att det framgår av fotot.
Det gör däremot inte att jag glittrat
runt alla papperskanter
med Sakura Gelly Roll #700.
Så snyggt på kortet men syns sällan på fotot.
 
 
 Baksidan fick den oval jag stansat ut
för insidans skrivyta
bakom min namnetikett.
 
 
Eftersom jag använt spillpapper till kortet
fanns inget mönsterpapper att göra kuvert av
men jag bjuder ändå på en bild av kort och kuvert
eftersom jag hade ett så passande
och matchande mörkgrönt i mina gömmor.
 
Hemma i Gävle några dagar i hettan.
Få se hur det går att sova....
Lika varmt i Hälsingland också
men lite lättare att få svalt inne.
 
Hoppas på lite åska och regn,
så kanske det blir lite svalare
eller åtminstone inte lika kvavt.
 
Ha det gott!
Drick mycket vatten i värmen!
Keam!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket sött litet monster och så fint att fånga upp färgerna i vattenmelonen i resten av kortet, färgmässigt. kram

2022-07-05 @ 21:14:43
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0