24 maj -22 Söt flicka...

... från MoManning hittade jag i Björkebo.
Love her!!
 
 
Hon är färglagd med akvarellfärger
eftersom jag glömde ta med mig
mina nya älsklingspennor från ZIG hit.
 
Började här i "galen ända"
eftersom jag inte letade mönsterpapper först ;-)
Hittade i alla fall det här
i ett gammalt block,
som följt med nån scarptidning.
 Även cardstock i rätt blå färg
fanns i skåpet här.
(Det är inte klokt hur många
blå nyanser det finns,
med mer eller mindre
dragning åt grönt eller rött!!)
 
När jag letar bland mina cirkeldies
hittar jag ibland ett par som ger
en lagom bred kant.
Här är motivet stansat med Memory Box-die
och den blå kanten med
min favorit Nellie's multi frames MFD 085.
 
 
Eftersom motivet blev ganska stort utstansat
fick det inte plats med ett mönsterpapper till
även om jag hade ett fint matchande ;-)
 
 
Diverse blommor ur gömmorna
och blad stansade med en gammal Magnoliadie.
Jag har böjt dem med hjälp
av en pincett med långa skalmar
(eller vad det nu heter)
 
En söt liten fjäril fanns här också.
Den är glittrad med Spectrum Noir Sparcle
men det syns nog inte här.
 
Runt papperskanterna har jag förstås
glittrat med Sakura Gelly Roll #700,
men det går också dåligt fram
på foton i bloggen.
 
Grattis är stansat med en liten fin die
från Crea Lies, så lagom stor!
Satte den på baksidan av
en utstansad oval namnetikett,
som låg här i hyllan också.
 
 
Oväntade fynd finns ju också här,
som den här bandbiten 
med glittrande fjärilar.
Den fick ta plats här på insidan.
 
En remsa av mönsterpapperet satte jag dit
så att det anknyter till framsidan.
Lite rosa bling fick det bli här.
 
Grattisstämplarna finns hemma i Gävle,
så en sån får jag sätta dit
när jag kommer hem imorgon.
 
 
 
Enkel baksida med mönsterpapper,
blå cardstock och namnetikett.
 
Nu ska jag klippa gräset 
för första gången i sommar.
Tänker krympa den klippta delen
till förmån för ängsblommor
som insekterna gillar.
Vi vill ju ha pollinatörer
och spelar inte så mycket badminton längre. ;-)
 
Ha det fint!
Här lovas vi efterlängtat regn imorgon.
 
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint papper och stämpel. Kul med lite turkos och rosa, det blir fint ihop. Kram

2022-05-24 @ 21:15:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

När jag var liten så sjöng jag en sång som verkligen skulle passa här; Säg mig du lilla fågel, där mellan almens blad..." Så synd att inte det glittriga syns på bild, vi besökare får ta på glitterglasögon helt enkelt... Ja det där med färger är ju ett eget kapitel, fast egentligen behövs inte många färger i en palett, tre grundfärger som har en del med kalla färger och en del med varma, då kan du blanda extremt många färger. Kul att du använde akvarellfärger.

Kraaaam

2022-05-28 @ 20:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0