27 maj -22 Julkort vecka 21

Hittade denna söta tös i Björkebo
och hon fick inspirera till julkort
i härlig vårtid vecka 21.
 
 
Jag hör ju till dem som älskar
att bo i ett land med årstider
och den här tösen ser verkligen ut
som om hon älskar vinter och snö.
 
 
 Spillpappersbitarna på det här kortet
är alla från Maja Design.
Klippte vimplar av småbitar - älskar vimplar!!
 
 
 Rosor ur mina gömmor och några stansade blad
fick dekorera i hörnen.
 
Som vanligt har jag monterat
de olika lagren med distanskuddar
och böjt vimpelflikarna
så de får "fladdra" lite.
 
 Insidan med en fin textstämpel
från Jess Ink.
 
Spillbiten räckte inte riktigt,
så jag "skarvade" med stansade kanter
gjorda med kantstans från Martha Stewart.
Snöstjärnepunchen kommer också därifrån.
 
Satte också dit en av Åsas fina julpoststämplar.
 
 Den oval jag stansat ut för skrivytan
fick dekorera baksidan
och för att matcha den
använde jag min ovala namnetikett här.
 
Nu är vi hemma i Gävle några dar.
Omväxling förnöjer,
men vi åker nog snart upp till Björkebo igen...
 
Hoppas du har en fin helg!
Det har vi!
Kramis!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Snö, kyla och annat mys som hör vintern till är mysigt - på vintern, men nu vill jag få värme och sol!

Jättefint kort, ett kort som sprider värme. Som dina kort gör!
Kraaaaam

2022-05-28 @ 20:18:41
Postat av: Eva

Vilket fint julkort.Så söt stämpel. Du är så duktig att ta vara på spillbitar. Måste komma igång med studentkort snarast, men inspirationen. . . . .
Ha det gott. Kram Eva

2022-05-30 @ 12:27:31
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken underbart söt tjej som pryder detta julkort! SÅ fint färglagd och fint med vimplarna. Du har fångat upp accentfärgen fint med kanterna i rött/vinrött. kram

2022-06-07 @ 20:27:13
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0