30 november -22 I det blå...

... flyger den lilla söta hÄngeln
som kommer med julhälsningen
till någon av mina vänner.
 
 
Stämpeln är en av de första
hÄnglarMarie gjorde, tror jag.
Det är en av två trästämplar med små hÄnglar,
som jag fick köpa av Marie
på en träff där hon var med
för länge sen.
 
Här flyger den i en krans av snöstjärnor
stansade med die frånMemory Box:
Frostyville wreath.
 
De läckra snöstjärnorna i trä
är nog egentligen bordsdekorationer,
köpta en tidigare jul på Duka (Cervera nu)
tror jag mig minnas.
 
 
Jag har försökt skapa lite struktur genom
att genom att böja pappershörn och textremsan
(som är klippt från kanten till ett Majapapper).
Under mitten av textremsan har jag "byggt"
med dubbla distanskuddar.
 
 
Insidan med samma papper
som på framsidan
och spets på kanterna.
Det smalrandiga bruna papperet
är en tapetrest - bra till "scrap".
 
Textstämpel från JessInk,
stämplad med brun Versa Fine idag,
och Åsas fina lilla julstämpel i hörnet.
 
 
 Baksidan fick den utstansade ovalen
från insidan bakom min namnetikett.
Kanske du ser att den är skarvad på mitten?
Så får jag ju göra för att få papperet
att räcka till både kort och kuvert...
 
Ovalerna är stansade med dies
frånNellie's multi frames,
som ger prickkant både runt
det utstansade och hålet.
Snyggt tycker jag!
 
 
... och titta vilket fint kuvert det blev 
av mönsterpapperet från Reprint:
Christmas Time, snowflakes RP0090
 
 
 Kort och kuvert till sist.
 
 Gråväder och svårt att hitta adventsstämningen
nu då snön regnat bort här.
Hoppas du har större tur!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort med söta hÄnglan.

2022-12-01 @ 08:11:40
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Eva

Så fint kort med den flygande Hängeln. det är allt bra att ha lite "gammalt" i sina lådor. ett tu tre blir de som nya igen.
Kram till dig. Eva

2022-12-01 @ 17:53:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Jättefint julkort, nu måste du ha en hel hög och snart vara klar =) Härligt med blått och vitt och kul att få använda de lite äldre stämplarna. Man hittar ju sina favoriter =) kram

2022-12-03 @ 14:22:44
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0