28 september -22 Åsas födelsedag...

... är det ju idag.
Minns den dag hon föddes.
Då snöade det på gula björkar i Lycksele!!
 
 
Här är hennes födelsedagskort anno 2022.
Den söta hÄnglan med alla hjärtan
fick bli motiv på kortet.
Hon är färglagd med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
Jag har äntligen hittat en penna
som funkar att lägga vitt highlights med
på akvarellfärglagda motiv - jiipii!!
Har fått tips på många olika
som inte fungerat.
Nu gick jag in på Kreatima i Sthlm
när jag var där senast.
De gav verkligen ett expertråd:
Signo uni-ball pigment ink
UM-153 white.
 
 
Prickigt är något både Åsa och jag gillar,
så jag valde några olika spillbitar
med prickar till det här kortet.
 
Blommor ur mina gömmor
och blad stansade och embossade
med punchar från Floral Punch.
 
De glittriga bokstäverna kommer från
TIGER, köpt för flera år sen
(det heter nog Flying Tiger nu,
ett tag hette det TGR)
 
Har förstås monterat med distanskuddar
mellan papperslagren.
 
 
Insidan fick också hjärtan
stansade i en annan spillbit.
Blommorna stansade jag med
Floral Punch i spillbitar.
 
Textstämpeln med Hjärtliga gratulationer
tyckte jag passade på detta kort.
 
Åsas lilla poststämpel med LOVE 
och ett hjärta fick också vara med.
 
 
Enkel baksida.
 
Det här kortet fick förstås 
inget matchande kuvert
eftersom det är ett spillpapperskort.
 
Nu har vi firat Åsa ordentligt
först med hela familjen i lördags
och sen idag, på rätta dagen.
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kramar!!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vackert kort med härliga färger och prickar =) Insidan blev väldigt fin med hjärtat. kram

2022-10-08 @ 14:32:45
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0