29 september -22 Julkort v 38 med kotten...

... på väg mot julen.
Han har redan börjat tänka på julprydnader
och vill inte glömma att
hänga upp julstrumpan.
Jag är lite sen med att blogga jag,
så olika kan det vara!! ;-)
 
 
 Har djupdykt i mina mönsterpappersmappar
och hittat ett fint papper med järneksmönster.
Det passade så bra med en kortstomme i off white
från Kristinas scrapbooking
(Gillar hennes butik - snabb och bra service
och en hemsida som är enkel att navigera i!)
 
Kanten bakom är stansad med die från
Crea Nest Lies XXL 70
och en mindre ur samma set
använde jag bakom motivet.
 
 
 Ett band för att dölja skarven
mellan de två pappersremsorna
och en rosett knuten med hjälp
av en matlagningsgaffel.
 
Julkram är stansat i både grön och röd cardstock
och limmat med lite förskjutning.
 
Monterat med distanskuddar
som vanligt, för att få
lite struktur på kortet.
 
 
Kuvert i samma mönsterpapper.
 
För dig som kanske är ny här i min blogg:
Jag gör ju matchande kuvert
till mina kort om jag har tillgång till
ett helt 12" -papper.
Skär då först till ett "kuvertpapper" 24,5 x 24,5 cm
och får alltså två 6 cm breda remsor
av mönsterpapperet att använda
till resten av kortet.
Det räcker ju inte till en "hel" framsida,
så jag får skarva på olika sätt.
 
 
 Lite papper fanns ju kvar till insidan också.
Kanten är spillet efter stansningen
av framsidans ram.
 
Textstämpel från Reprint,
förmodligen pensionerad ;-)
 
I hörnet Holly corner från Cherry Lynn Design
och några röda bär av halvpärlor.
 
Som du nog sett finns fler halvpärlor på framsidan
och även här.
 
 
 En enkel baksida,
där jag använt den rund och en rektangulär die
för att stansa de gröna och röda kanterna.
De gröna är skarvade bakom namnetiketten,
för så långa och smala dies fanns inte.
 
 
 Kortet med sitt kuvert till sist.
Älskar att det finns kortstommar
som inte är kritvita,
när det passar bättre till mönsterpapperet!!
 
Imorgon bär det av till Avestaträffen!!
Som jag har längtat!!
Kanske vi ses där....
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så vackert mönsterpapper och fina kotten med. Blir alltid så imponerad av hur fina kort du lyckas göra när du bara har så lite papper kvar efter kuvertet. Imponerande verkligen! kram

2022-10-08 @ 14:29:39
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0