29 januari -23 Gratulationskort ...

... till min "extradotter" som fyller år just idag.
 
 
En söt liten "pippi" från Vilda stamps
skapad av "Nilla", Pernilla Nilsson,
fick pryda kortet.
 
Spillpapper med turkost tema
och ett par kakservetter
fick bli bakgrund till motivet,
som jag stansade ut med en gammal tagdie
(vet inte fabrikat - ledtråd: den är också turkos)
 
Grattis är stansat med en die från Mandys,
som är Engströms eget märke.
 
 
Blommor och blader ur mina gömmor
där jag också hittade fjärilen.
 
En av spillbitarna har jag kört
genom en pappersveckare.
 
"Stjärtstansen" fick också komma till användning
i hörnen på en av spillbitarna
och på tagen med grattis.
 
 
Insidan fick resten av det turkosprickiga
plus ett annat turkosmönstrat papper.
 
Texten är en stämpel från Jess Ink.
 
Lite stansade blommor och blader
samt bling förstås.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvert av ett annat spillpapper
som precis räckte till detta.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Postnord skötte sig, så kortet kom fram i tid.
 
Har flera födelsedagar nära nu,
så det blir att ligga i några dar ;-)
Har ju haft "kortsemester"
under dagarna i huvudstaden.
 
Ha nu en fin vecka!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Tänk vad bra det är att spara spillbitar. De kan ju bli grunden till ett så här vackert kort. Fina detaljer. Jag måste snart "ta mig i kragen" och göra kort jag med. Februari vimlar av födelsedagar hos oss. Och sen mars.
Kram Eva

Svar: Tack snälla du! Ja spillbitarna är en riktigt guldgruva...Har också en hel del födelsedagar att tänka på under våren,
men jag har förberett en del.
Nu är mars nästan slut men här har vintern börjat om :D
Jag gillar ju snö, så det gör mig inte så mycket.
Kram!
MormorMargareta

2023-02-01 @ 16:38:06
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Söt fågel och härliga färger på detta kortet. Fint när spillpapper kommer till användning =) Börjar du få ordning på din scraphörna snart igen? =) kram

Svar: Tack för "besöket" och rara kommentarer!Snart är det faktiskt färdigt i källaren - äntligen!!!
Scraphörnan klar - underbart!!
Kram!
MormorMargareta

2023-02-08 @ 20:47:51
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0