27 mars -23 Förra veckans julkort (v 12)

Orkade inte blogga igår kväll
när jag kom hem efter en
underbar scrapträff i Bollnäs.
Passade på att titta till Björkebo
och hälsa på grannarna där
samt min kusin Ulla
när jag ändå var i faggorna.
Därför blev kvällen sen
innan jag var hemma i Gävle.
 
 
En tidigare träff fick jag låna
denna ljuvliga stämpel av en vän. 
Skulle vilja ha en själv
men vet tyvärr inte fabrikat ;-)
 
Färglagt med mina ZIG-penselpennor
och vattenpensel.
Sen stansade jag ut med en spillbinderdie
som också hade en matchande scalloped
att använda till kanten.
 
Kanten runt kortet är stansad med
die från Cherry Lynn.
 
Mönsterpapperet kommer från
Maja Designs julkollektion 2022.
 
 
 
Den stora blå snöstjärnan är stansad
med en die frånPenny Black:
Snowflakes trio - gillar dem skarpt!
 
De små blå liksom de vita stjärnorna ovanpå
är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial Snowflake.
De vita är glittrade med Stickles.
 
Dolde skarven mellan pappersremsorna
med en remsa av andra sidan av mönsterpapperet.
 
Julkram stansade jag med die
från Gummiapan.
 
 
 Insidan fick, som ofta hos mig,
kant av spillet från stansningen av
framsidans kant.
 
Båda sidorna av mönsterpapperet
använde jag här på insidan.
 
Snöstjärnorna av samma sort
som på framsidan.
 
Textstämpeln blev lite dubbelstämplad av misstag
men jag tyckte den funkade
så gjorde inte om det ;-)
 
 
 Baksidan fick sin dekorremsa
stansad i hörnen med "stjärtstansen"
precis som remsan på framsidan.
 
 
 Kuvertet
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist, som vanligt.
 
Korten från träffen kommer här framöver,
så kika gärna in igen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Hej!
Motivet heter Teamwork Mini - Christmas Penny Black Clear Stamp.

Svar: Hej Bibbi! Du är verkligen som en uppslagsbok - tack snälla du!! Så bra med nån som vet!!
Kram!
MormorMargareta

2023-03-28 @ 08:15:28
Postat av: Maria

Åh, den stämpeln är ju jättesöt! Särskilt björnen. Vackra snöstjärnor och jättefina papper. kram

Svar: Ja den är jättefin! Mitt yngsta barnbarn har älskat isbjörnar hela sitt liv - fsen hon fick "vita nallen" som baby. Det blir nog hon som får det här till jul ;-)Tack och Kram på dig!
MormorMargareta

2023-04-01 @ 14:23:28
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0