31 januari Scrapträff i lördags med världens trevligaste gäng.

Oj så kul det är att få träffas och scrappa tillsammans. Jag får jättemycket inspiration och energi!
Igår hade jag gett mig själv en utmaning att försöka göra så olika kort som möjligt. Få se om du tycker att jag lyckats *fniss*

En fin snögubbe som jag fått av en i gänget och målat redan hemma blev inspirationen till det första kortet.

Kanten längst ner är stansad i vellum med en Fiskars-stans. Love it!
Bra med träffar är också att man kan låna lite grejor av varann - spellbindern texten är utstansad med är Åsas.
Punchinella är ju en "snöig" dekoration. Snöstärnor med Rhinestones och Star Dust Stickles.
Papperet från Bo Bunny med lite glitter i stjärnorna. Tyvärr syns ju inte allt glitter så bra på bilden.



Insidan är också snödekorerad. Dom små stärnorna är det som blir över när jag stansat.
Inget kuvert denna gång eftersom mönsterpapperet är slut.

Tilda med sitt kärleksbrev är målad med akvarellfärger (som vanligt) och färgsatt för att passa inkido:s Candy Tree. Hittade den serien i Scapa-butikens julreahylla och -TACK - reapriser är ju bra.
Cherryblossoms och lite andra blommor samt en bladslinga från BossCut, som jag också lånat av Åsa.
Hjärtat är en brad som legat i min burk länge och nu passade i färg, äntligen.



Matchande kuvert, som idag är chalkat runt kanterna med grön chalk. Underbara snöstjärnor på det papperet!
Ska nog använda kortet till Alla Hjärtans Dag.

Fler kort får vänta till nästa gång. Nu ska jag sprinta till gymet och köra ett varv där tillsammans med en kompis.
Kjell har just kommit hem från en härlig skidtur i Högbo, glad som en lärka. Vi var där igår för en lååång promenad och såg då att spåren var fina. Scapträffar är sååå kul, men det blir mycket sittande och min rygg gillar inte det riktigt, därför gäller det att röra extra på mig efteråt.

Hastar alltså vidare!
Roligt att du tittade in hos mig!
Ännu roligare om du vill lämna en kommentar innan du hastar vidare.



Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Du gör så fina kort, och de blir så olika varandra. Jag är så glad att du skaffat blogg, så jag kan få se alla vackra kort du gör.

Kram ♥

2011-02-01 @ 19:56:31
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: MormorMargareta

Jag är glad att du gav mig blogghjälp i julklapp - annars hade det nog inte blivit nån blogg!

2011-02-01 @ 22:45:45
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Therese

Underbart fina kort! Jättesnyggt med matchande kuvert!

Kram

2011-02-02 @ 07:40:43
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Sofia/Jozie

Wow så många fina kort du hann med att göra på träffen! Och ja, de blev olika! Superfina!

2011-02-13 @ 01:17:36
URL: http://sofiascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0