14 mars -11 Strålande sol, takdropp och fågelkvitter....

Det verkar som att våren tar ett riktigt livtag på vintern här nu
trots att snön ligger djup och skidspåren fortfarande är fullt åkbara.

Jag brukar inte delta i utmaningar på nätet
men försöka utmana mig själv att prova nya saker och variera i mitt "skapande".
Dels utövar jag många olika kreativa "hantverk":
foto, stickning och virkning, kortmakeri.....,
dels försöker jag variera mig, "tänka om" och hitta nya vinklar på det jag gör.

Där kommer ni, kära bloggkompisar, in i det hela.
 Ni bidrar med så mycket inspiration - fast jag gillar inte kopior -
stickar inte heller efter färdiga mönster utan vill skapa mitt eget.

I lördags provade jag, för första gången, att göra ett kort efter en skiss.

Det var inte min melodi!! Blev bara frustrerad!
Det blev dock ett kort till sist.
Har i Åsas gömmor hittat äldre hÄnglar, som jag gillar högt och rent!
Har också bestämt mig för att dyka ner i mina "scraphögar" av mindre mönsterpappersbitar
(lika kul som att skapa av restgarn eller tyglappar).

Fika - någon???
Många av er är mästare att färglägga era motiv med olika pennor - jag knogar på med mina akvarellfärger
- vill inte skaffa en massa nytt, när jag har gamla grejor som funkar.
(Har fuskat lite i akvarellmåleri också - vill ju prova mycket)





Kortet med sitt matchande kuvert.

Hoppas du har en lika bra dag som jag har och att solen lyser över dig

både bokstavligt och bildlikt!
Kramar!


Kommentarer
Postat av: Inga

Tack för besöket hos mig!

Jag tycker också det är roligt att prova olika hantverk....har från barnsben stickat,virkat,vävt.broderat,sytt både kläder och lappteknik...och nu på gamla dar göra kort och blogga fniss

Ingen sol idag men det är ju inte kallt..våren är nog på väg

Kram // Inga

2011-03-14 @ 14:19:00
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Therese

Superfint och vårigt kort!

Kramar

2011-03-14 @ 14:52:16
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Pernilla

Tack för snäll kommentar hos mig :) Vilka fina kort det fanns här! Och kuvert!

Jag älskar att rota bland mina spillbitar! Ofta är det dem jag börjar med när jag scrappar.

2011-03-14 @ 21:30:11
URL: http://trollscrappis.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Jag gillar kortet massor, tycker det blev kanonbra efter skissen - men vet att du våndades först.

Tack för att du kom en sväng på träffen i lördags.

Ha en fin dag idag, hörs mot kvällen

Kram ♥

2011-03-15 @ 07:14:25
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Vilket ljuvligt kort.

Nu har jag lagt till dig på min bloglovin lista så jag inte missar allt fint du gör.

Kram

2011-03-19 @ 09:23:06
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0