29 mars -11 Nej se, det snöar.....

 Gårdagens skidtur gick i Ljusnans dalgång upp till Klinken,
långa stycken i så tätt snöfall att vi nästan inte såg vart vi skulle.
Vi fick turas om att spåra där spåret, som dragits på morgonen, snöat och blåst igen.
Just här, där vi stannade till, vet jag att man vid klart väder
har en fantastisk vy mot Skarsfjället - igår helt dolt av snömoln.

 Ibland kändes turen mer som en "otur" när det frös på under skidorna

och "att gå på skidor" fick en alltför bokstavlig innebörd.

Här använder min käre man en skylt att skrapa av snö och is under skidorna,

för att kunna ta sig vidare.

 

Sen gled det riktigt fint igen, bara man inte stannade!
Vädret och naturen skiftade ständigt och bjöd på fina upplevelser,
men vi var ganska trötta när vi till slut nådde Ramundberget igen.
Bra träning alltså!
Idag har vi gjort träningsuppehåll och gjort en utflykt till Röros,
även den i mycket skiftande väder.

Om yr.no håller vad de lovar, kan vi ta oss en tur på fjället i sol imorgon - längtar!



Summary for our English friends:
Yesterday we had a long and sometimes hard skitour,
as we by and by had lots of snow falling, so we hardly could see.
The high mountain Skarsfjället was hidden in snowclouds,
but we had some sunny moments too.
Snow and ice sticked to our skis - you can see K trying to get rid of it
using a signpost to scrape it off.
Anyhow, we had a lot of exercise,
some enjoyable moments and were pleased when we came back.

Today we took a pause and went to Röros in Norway.
Tomorrow we plan to "climb the mountain" if the weather will allow it.

Kramar till er alla!

 

 


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Härligt med snö och skidor, och min goa pappa ;0)

Syns att ni har det bra, men vart är solen?

Håller tummarna för att den snart lyser upp er fjällvärld.

Kram ♥

2011-03-30 @ 07:26:14
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Onkis

Va mysigt ni ser ut att ha det,

och oj va mycket snö..

Ha en underbar dag!!

2011-03-30 @ 07:35:00
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Therese

Åh vad jag längtar till fjällen när jag ser dessa foton!

Njut och ha det underbart.

Kram

2011-03-30 @ 09:40:49
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: lene

Hej min vän!

Va skönt det ser ut, fast jag inte gillar snö kan jag förstå att andra är förtjusta!

Ha det gott och var rädd om dig!

kram lene

2011-03-30 @ 09:46:25
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Sofia/Jozie

Oj vilken flashback från min barndoms vintrar! Vi hade husvagnen i Funäsdalen och var massor i Bruksvallarna, Ramundberget etc. DÅ var jag inte överlycklig över att alla lov skulle spenderas i skidspåren istället för hemma med kompisarna, men NU längtar jag tillbaka till härliga Härjedalen!

2011-04-01 @ 15:58:26
URL: http://sofiascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0